Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Long time... again...

Av pippilotta - 4 oktober 2009 14:36

...jag har helt enkelt varken tid eller kraft att skriva i bloggen Rynkar på näsan även fast att jag tycker att det är avkopplande och sorterande för mina tankar...

Den tid som jag använder vid datorn så läser jag istället gärna andras bloggar och facebookar...

 

Det som har hänt sedan sist är att jag nu äter som vanligt igen...och det går ganska bra...faller gärna in i att ta en kaka vid fika, nallar liite av lördagsgodiset och så...det måste jag sluta med!! Jag har bestämt mig för att fika vid festligare tillfällen...alltså inte varje gång det bjud på kaffe och doppa...

 

I helgen har jag iallafall promenerat två gånger... det har inte funkat under veckan med egen tid för mig... farfar´s är bortresta och maken har jobbat mycket kvällar...men jag kämpar vidare med att få till den vanan...

 

I veckan hade jag äntligen tid hos min gynekolog, ja det är ju med blandade känslor jag skriver äntligen...men det är ju såå skönt när det är gjort!

Jag har ju en historia med cellförändringar och operation för ca 20 år sedan, och så fick jag ju i fjol ett svar från ett rutincellprov som visade cellförändringar... så nu har jag behandlats för det och de sista proven som jag har lämnat har vairt braGlad. men trots det har jag oroat mig och haft mycket mellanblödningar...som jag har satt i samband med mina cellförändringar...dumt nog...

När jag nu pratade med min gynekolog så tyckte hon att jag skulle ta ut min spiral som jag har haft i ca 7 år, hon trodde att mellanblödningarna berodde på den...

Efter det så har jag INGA blödningar alls - känns helt fantastiskt!!! Så nu blir det p-piller i ett halvår i alla fall...om det inte ska bli ett lille/ lilla syskon.... ;-) är ju i så fall sista chansen...är 42 nu...

 

Vi har också varit föräldragrupp om autism och på föräldrasamtal kring vår son och en eventuell nu psykologutredning...för en eventuell ny diagnos...så senaste veckan har verkligen varit tung...

Orkar inte skriva mer om det nu....

 

I går hade jag ett "möte" med min yngsta dotter...hon mår lite dåligt av att våra äldre barn tar så mycket kraft och energi, det är mycket möten och träffar som vi går på...hon säger ni går bara på möten och möten...så därför bokade jag in ett lördagsmöte med henne...lunch på stan och så shopping på det Glad, hon var mycket nöjd när vi åkte hem! Shoppingen bestod av en skinnjacka, 1 Hannah Montana t-shirt och 1 High school musical t-shirt samt diverse glittriga strumpor och hårspännen...

 

Nu är maken med barnen på badhuset...därav lugnet och bloggandet.

 

Annars så har relationen varit lite frostig mellan mig och maken...jag tycker inte att han förstår  min arbetsbörda med barnen och hemmet...och så ska han iväg på två utlandsresor i jobbet - på eget initiativ...grrrrrrr

 

Mest oväntat och positivt har varit att jag har fått en "slant"från min far...han hade i sin tur fått en "större" slant från en relativt avlägsen släkting... mycket oväntat men roligt!!!

Blir nog en 50-årsresa när maken fyller jämt om ca 2 år....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pippilotta - 1 februari 2011 23:12

... JAAA !!! jag har fått en ny vana  på det nya året!! Jag har börjat T R Ä N A !!! Och jag är såå glaad för att jag nu vågar säga att det är en vana    Jag går/joggar på bandet eller så går jag på Afro - och det är såå roligt!!   natti na...

Av pippilotta - 1 februari 2011 13:02

...ja då kör jag igång en sväng med bloggandet    Jag är verkligen mitt i livet !!! Känns det som ... och livet rusar på i en mycket hög hastighet... Tror att jag behöver bloggandet för min egen reflektion ett tag framöver! Har varit hemma...

Av pippilotta - 20 januari 2010 12:52

... har jag soppat nu, och det går ju bra, men är såå tråkigt att inte få äta eller tugga något... Just nu så känner jag mig ganska nöjd med hur kläderna sitter och skulle jag hålla den här vikten så är det ju OK   .   Men det var ju så här jag...

Av pippilotta - 18 januari 2010 17:58

...är mensen tillbaka också ! Efter allt strul med spiral, p-piller ev. cellförändringar mm mm så har jag inte haft grejerna sedan någon gång i börja av nov tror jag... Gjorde tom en gravtest den 23 dec för att vara säker    Men i dag så funkar...

Av pippilotta - 18 januari 2010 17:52

...kilo på en vecka    !!! Så nu är jag nere på den vikten som jag har haft sedan i somras... men eftersom jag ju inte rikigt var nöjd då så ska jag hålla ut någon vecka till nu... Skulle jag kunna gå ner hälften =2kg nästa vecka så skulle det ...

Ovido - Quiz & Flashcards