Alla inlägg under juli 2009

Av pippilotta - 29 juli 2009 22:28

...ja jag har en längre tid nu haft/har problem med att jag tappar såå mycket hår :(

Eftersom jag är blond och oftast klär mig i svart - så syns det mycket oxå...har därför inte tänkt så mycket på det och inte kopplat det till min viktnedgång med xtravaganza...men idag hörde jag om en annan tjej som också tappar väldigt mycket hår...slog lite på det och fick många träffar...

Det känns inte alls bra!! Jag har ju haft uppehåll med mina soppor nu över sommaren...men tanken är ju nu att jag ska ta en till period efter semestern...ca 10kg till...

Tur ändå att jag har tjockt hår...

Av pippilotta - 29 juli 2009 20:04

... i dag så blev det ju faktiskt badväder - yippie!!

 Så vi packade våra badgrejor och åkte till min barndomsstrand hos min mamma. Dit kom också min bror och min syster med familj samt min mamma och hennes man - såå mysigt att träffas alla och "bara" umgås :)

Barnen badade, vi solade, pratade och fikade...en härlig sommardag!


Nu har min yngsta åkt till farmor och ska sova över där, maken jobbar kväll så jag och barnen åkte och köpte thaimat - mmmmm!

Farfar sover på sjukhuset i natt, han ska få sin pacemaker utbytt i morgon. Så vi håller alla tummar för att det ska gå bra! Det är vad jag förstår ett ganska enkelt ingrepp, förra gången ( 10år sedan) så skedde det via lokalbedövning.

Sonen ska på fotbollscup i morgon - så farfar hoppas att kunna vara med redan i morgon :) ja ja vi får väl se - men på fredag så är han säkert med i alla fall!

Nej nu ska jag umgås lite med mina stora barn innan de ska i säng!! Vilket ju blir senare och senare... på gott och ont ;)


Av pippilotta - 28 juli 2009 21:38

ja...här hemma har det nästan blivit som ett fritids... och nu vet jag inte hur jag ska göra...??

Eftersom min äldsta dotter aldrig går hemifrån - till någon kompis...

utan om hon leker med någon så är det alltid hemma hos oss...och det är ju helt OK...framförallt nu när vi dessutom har fått en förklaring till hennes speciella behov...

Men det här har nu lett till att vår yngsta (7år) dotter inte heller gärna vill gå till någon kompis...utan hon vill också vara hemma och leka med sina kompisar...och det är ju helt Ok det också...men inte varje dag...och som idag då hade hon 3 kompisar här...

För det första så blir jag ju så bunden...vill inte gärna lämna ett gäng 6-7 åringar själva...

Och vid lunch och fika så "måste" jag ju förstås bjuda alla kompisar också... det är det jag börjar bli less på...

Ibland så har jag inte heller mat så att det räcker till alla...

Det känns så snålt att säga att kompisarna inte får äta...men samtidigt så tycker jag att deras föräldrar skulle kunna ringa hem dem för lunch :)

Nu kom jag på en sak...alla familjer äter nog inte lunch på sommaren...det gör vi...


Nää nu har jag gnällt klart för ett tag!!!

Ska väl vara glad att mina barn och deras vänner vill vara hemma och leka...snart så ser jag väl inte skymten av dem.. ;)

Av pippilotta - 27 juli 2009 13:50



... I dag är makens semester slut :(

...men han har ju ändå haft 6 veckor ledigt så vi får väl inte klaga...

I går kom sonen,maken och svärfar hem från sin London tripp - och de har haft en härlig resa!

Den enda "lilla" besvikelsen var väl när de var på fotbollen - på Wembly och skulle bl a se Barcelona...så var ingen av de riktigt kända stjärnorna med... men som tur var så var t ex Messi ute på plan och jonglerade lite, slog några frisparkar och vinkade till publiken...

Innan resan så fick vi äntligen vår nya kamera...så den tog maken med till London - och lyckades tappa bort den...så när han kom till London hade han ingen aning om var den var...!! Vilken simultankapacitet !!! Not !!

Endera hade han glömt den på en rastplats i Sverige...eller i bilen på långtidsparkeringen... tur att han kunde ta lite bilder med sin nya Iphone...

Som tur var så låg kameran i bilen!!!

Så nu ska ja testa den...var länge sedan vi hade en bra kamera!!

~~~~~~

På vikt fronten händer inte så mycket... jag unnar mig lite föör mycket av det goda - men trots det så har jag inte gått upp mer än ca 2 kg på semestern...och på Xtravaganza så sa de att när man slutar med sopp -dieten så går man upp ca 2 kg...och det är bara dom som jag har gått upp - ännu!!

Jag är mycket mer ute och promenerar än förr - så det bidrar säkert till att jag håller vikten ganska bra!

20 kg lättare är en otrolig skillnad när man är ute och går!

~~~~~~

Den här veckan blir det annars mycket fotboll för sonen - i kväll ska hans lag vara maskotar = hålla en A-lagsspelare i handen in på plan, i morgon träning och ons-lö är det cup spel.

~~~~

Nu är sonen hos en kompis, min lilla tjej har två kompisar här och min stora tjej sitter nu och spelar något ps2 spel - och jag har egen tid vid datorn - härligt med semester - 2 !! veckor till!!


Av pippilotta - 24 juli 2009 20:19



...ett riktigt smultronställe!

Det är ett supermysigt ställe som ligger i byn Hedvigsfors i Hälsingland. Där håller en konstnärlig familj till - de driver café och säljer sin konst i logen.

De håller på med keramik,glas, akvarell och måleri... de har även smyckat gården på ett härligt sätt...

Ett mycket trevligt utflyktsmål!

www.ingalunda.se


Sedan åkte vi vidare till Avholmsberget, där vi åt lunch med en enastående utsikt över Dellensjöarna.


Nu slappar vi - tjejerna och jag :)  Jag vid datorn och girlsen vid TV:n.

I morgon tänker vi ta en stadstur...om inte vädret skulle överraska ;)

Av pippilotta - 24 juli 2009 09:23

...och jag har sovit riktigt bra inatt...när de väl somnade :)

Nu ska vi i väg på en dagstur till Hälsingland tillsammans med min svärmor och min mans morbror...det ska bli mysigt!

Tyvärr så har det regnat och regnar fortfarande...

men vi kommer mest

 att åka bil så det gör inte så mycket...


Men NU längtar jag till SOLEN - har 2 veckor kvar på min semester och det ser ju tyvärr inte så ljust ut!!

Jag vill ligga på stranden och lata mig...har inte blivit mycket av den varan för mig...de fina dagar som har varit på min sem så var ju vi på resande fot...

Av pippilotta - 23 juli 2009 09:57

...ja nu ska vi vara 3 i sängen :) i några dagar...

Och i natt så har jag inte sovit bra alls...min stora tjej låg vaken vid 04:00 och rörde sig och rörde sig...det blir svårt att sova tillsammans = framförallt eftersom det blir så varmt när vi ligger så nära varandra...

vid halv 5 tiden så vände jag mig och kröp ner i fothuset...

Men vad gör man inte för tjejerna ...och mysigt är det ju!


Nu väntar frukost och sedan så ska vi  ta itu med barnens rum i dag...solen lyser ju ändå med sin frånvaro :(

Av pippilotta - 22 juli 2009 22:59

...ja nu är maken, sonen och farfar iväg till London på sin fotbollsresa...

och vi är själva :)

I morse sov jag ganska länge, läste morgontidningen i lugn och ro ( första gången på semestern) sedan packade vi /jag en badväska med lite fika och så drog vi iväg till vår favoritstrand...när vi kom fram - sent tyckte jag, ca 13:10...så var vi nästan ensamma på stranden!!!

Vädret var väl inte 100% men såå dåligt var det ändå inte...men under em så droppade det in några fler familjer...

Vi har varit till mormor och ätit middag och sedan till byns café för lite kvällsfika och då kom även min syster med vår lilla kusin :) hon växer verkligen så att det knakar...ler och följer med blicken.

Nu ligger min tjejer och fnissar i min säng...blir trångt nu några nätter då jag har lovat att de ska få sova med mig...  :) Hög mysfaktor!


I morgon så får vi se om det istället blir hög tråkfaktor...då vi verkligen skulle behöva plocka ihop lite/mycket på deras rum...

Vädret får bestämma...


God natt !!

Ovido - Quiz & Flashcards