Alla inlägg under maj 2009

Av pippilotta - 28 maj 2009 08:22

...det är såå skönt och min hjärna har fortfarande inte fattat att jag faktiskt har tappat nästan 18 kilo...! - på 11 veckor...

Var igår på den sista träffen och pratade lite om hur jag ska göra nu när jag tänker börja äta lite smått... det känns nästan pirrigt..jag vet ju att jag då kommer att gå upp ca 2 kg på en gång...men sedan gäller det att försöka "göra av med mer än jag stoppar in"  ;)

I vinter har jag mest haft tights och tunika för mina jeans har varit för små...och nu är alla jeans för stora...så det har blivit mycket tight nu också...

Men nu är det dags att inhandla några snygga jeans :)

Jag tänker nu försöka hålla vikten över sommaren och så ska jag "ta" de ca 10kg som jag har kvar efter semestern.

Förresten så är det inte bara jeansen som har blivit för stora...jag behöver köpa nya BH:ar för bysten den har så att säga blivit mindre den också...


~~~~~~


Annars så rullar livet på...utvecklingssamtalet med vår stora tjej gick bra. Hon hade skrivit mycket bra på de nationella proven...t o m i de ämnen och områden som hon "ska" ha svårt för...t.ex tid...Det är i de muntliga delarna som hon inte får fram eller kan uttrycka det hon vill...men hon är ändå godkänd...det är ju i det som hennes svårigheter ligger...

I dag så fortsätter de med elevens val vecka:

Trolldeg - Marmorering- Bad- redskapsidrott - Fotboll

står på schemat för barnen i dag!

Själv så jobbar jag till 16:30 - sen avdelningsmöte och efter det APT...


Av pippilotta - 24 maj 2009 22:39

...den här veckan så har barnen - elevens val vecka - vilket innebär att de har fått välja på en mängd olika aktiviteter så mina små ska

t ex spela basket, trolldeg, bada, vattenexperiment, bild/måla, fotboll och pingis m.m såå inga riktiga lektioner blir det den här veckan...


Vi ska på utvecklingssamtal med vår äldsta tjej i morgon...nu verkar det inte som om hon vill följa med...men vi får väl se i  morgon...jag har sagt att hon kan vara med en liten stund i alla fall...


Fotbollsträningar tis- och torsdag...


Avd-möte samt APT på torsdag...


ja så ser en del av veckan ut...


&

Så väntar vi på att vår lilla kusin ska komma till världen - när som helst!


I dag så har sonen haft sitt efterlängtade barnkalas...det sista??  Vi har varit och spelat bowling och ätit glass och hamburgare mums...


Min lilla har i dag tillsammans med en kompis plockat blommor och sålt...! Så sedan blev det en tur till kiosken, de hade tjänat 35:- ...

vad månne bliva ;-)


Av pippilotta - 21 maj 2009 17:07

...ja nu har maken bokat en fotbollsresa till London med sin far och vår son - en riktig grabbresa :)

Så nu är det min tur att hitta på något med tjejerna...vet bara inte vad?? Dessutom så har de så olika smak...men men får väl se var vi landar...


I dag har vi varit och tittat på sonen som har spelat match igen...i dag så var det synd om dem...det nya seriesystemet är inte bra enligt mig...idag så fick de möte ett lag där alla var ett år äldre...så det blev dyngstryk...


Här hemma vankas det tacos ikväll...och en soppa för mig...

Av pippilotta - 19 maj 2009 18:12



...tågresa

till Glada Hudik och besök på Fagerströms karamellfabrik samt ett besök hos Mulle Meck.

Ja i morgon så åker jag med mina 5-åringar på en avslutningsresa, den har blivit en efterlängtad tradition.

 Så nu hoppas vi på vackert väder...så att vi får sitta i solen och  äta lite glass också :)


Av pippilotta - 19 maj 2009 15:02

...ja min lilla flicka som går i första klass klagade i går kväll på ont i huvudet...

så även i morse...men hon fick gå till skolan och prova...

Men vid 10 i fm så ringde de från skolan och sa att hon klagade över huvudvärk...

Så jag hämtade henne naturligtvis !


Nu förstår jag att hon signalerar att hon behöver lite egentid med mig...känns hemskt att hon ska behöva hitta på att hon är sjuk...

Så nu har vi gjort plättar tillsammans, handlat lite blommor och planterat.

Och någon huvudvärk har jag inte hört ett ljud om...

dessutom så är jag över nu :) för en kompis kom förbi så nu leker de för fullt...

Vi har även haft ett litet snack - en gemensam hemlis - om hur sjuk hon egentligen var...


~ Carpe diem ~


Av pippilotta - 19 maj 2009 14:54

...carpe diem ...

I går så blev världen svår att förstå - för mig...allt blev så meningslöst...jag fick besked om att ett barn i min närhet hade tagit sitt liv.

En liten flicka i början på sitt liv...

Såå svårt att ta till sig - och såå svårt att jag fortfarande inte har kunnat prata med mina barn om det...vet inte hur jag ska berätta det...

Så många tankar har jag tänkt sedan igår...mina tankar går till hennes föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar till hennes klasskamrater...


Sov gott lilla vän

...

Av pippilotta - 18 maj 2009 16:58



"Gud som haver barnen kär

se till mig som liten är..."

Av pippilotta - 18 maj 2009 15:31



I bland finns inga ord...

bara en stor tomhet och en ofantlig sorg...


Jag tänker på er.

Ovido - Quiz & Flashcards