Alla inlägg under juni 2009

Av pippilotta - 27 juni 2009 22:48

...åker vi på semester!!!

Vi ska till

Stockholm

Nyköping

Kolmården

Åbo

Mumindalen i Nådendal


Så här hemma packas det för fullt i värmen!!!

Vi har haft en riktigt härlig dag i dag på stranden - och det känns i mitt skinn... :(


Så vi hörs igen om drygt en vecka!!



Av pippilotta - 26 juni 2009 23:15


... jag läser just nu en pocket

 av Jenny Lexhed - "Det räcker inte med kärlek".

 Den handlar om hennes kamp för sin son som får diagnosen - autistisk syndrom...och om henne själv...


Min äldsta dotter har  ju också den diagnosen...


Boken är jättebra, jag kan knappt lägga den ifrån mig...men ju mer jag har läst på om autism på nätet osv och i denna bok...så känner jag ändå inte riktigt igen min dotter i dessa beskrivningar...


Jag vet inte om jag fortfarande är inne i någon form av förnekelse...


men ju mer jag läser så förstår jag ju också att autism

 kan se väldigt olika ut.

Vår dotter är ovanlig eftersom hon trots sin autism diagnos  är normalbegåvad...hemma med oss så pratar hon...inga långa utsvävningar...men dock...

Jag känner förstås också igen mig i boken i vissa beskrivningar...men det här är en lång process känner jag och jag har långt kvar än...


Jag älskar dig mitt lilla hjärta!

Som håller på att bli stor...

Av pippilotta - 26 juni 2009 20:38



...semester!!!

(6 veckor ledigt ;)


Nu njuter jag av ett eller två glas rosé...grillad fläskfilé med sallad på bl a melon, feta och ruccola...mmm

Maken ser fotboll...barnen har cyklat till farfar´s...i morgon så ska vi kolla in en sommarstuga...vågar inte ta ut något i förskott...men är sugen :)

Av pippilotta - 26 juni 2009 20:19



...skolresa till Österrike med min klass i 9:an...

och ett av mina starkaste minnen därifrån är Michael Jacksons fantastiska musik som vi dansade till sent på kvällarna...och där jag träffade en av mina första kärlekar  - Charly från Fulpmes i Österrike...som vi dansade till Billie Jean :)

Såå tragiskt att han som hade sådana förutsättningar inte kunde få ett längre och lyckligare liv...

Hoppas att barnen tas väl omhand!


&


Sov gott Michael !

Av pippilotta - 21 juni 2009 21:13

... ja i kväll så måste det bli en tidig kväll... för i morgon så öppnar jag - vilket betyder att jag ska vara på jobbet ca 6:15...

och då behöver jag kliva upp ca 5:15...

så nu blir det att borsta tänderna med barnen och krypa ner i sängen...

Skulle så gärna få ett tips på någon bra bok...nu när jag snart blir ledig...finns inget bättre än att läsa en bra bok innan jag somnar :))

~~~~~

Så tips om bra pocketböcker mottages gärna!!


God natt!!

Av pippilotta - 21 juni 2009 21:04



...och midsommar är avklarad...

Vi har haft en härlig midsommar med mycket god mat och familjen kom hem...vi firade tillsammans med min mamma och hennes man, min bror och min syster m sin kille och vår lilla nya kusin...

~~~~~~~

Nu jobbar jag en vecka till och sedan så är jag ledig i 6 veckor - det ska bli såå skönt!!!

Vi startar nästa söndag med att åka till Sthlm sedan vidare mot Kolmården och efter det så åker vi till Finland och hälsar på i Mumindalen....något som jag har velat göra länge...nu kanske barnen är gränsfall stora...

~~~~~~~

I dag så har barnen tagit årets första bad!!

Sommaren är äntligen här!!!

Av pippilotta - 16 juni 2009 21:02

...med ett par jeans - äntligen!

Jag har länge velat köpa lite "bagy" jeans och har sett sådana på Vero moda...men jag har ju aldrig kunnat handla byxor i vanliga affärer. Jag har ju haft stl 46/48 i byxor en längre tid... :(


Och i går så köpte jag ett par sådana jeans... i stl W29 ...helt otroligt tycker jag...jag började med att ta med mig stl W31 och 32 in i provhytten...det känns såå skönt!

Handlade också en jacka på P.O.P i stl M...jag kan verkligen inte förstå att jag kan handla var jag vill nu....:) men men dyrt blir det ...med en ny garderob...

~~~~~~~

I kväll har jag varit och "gjort" mina fransar och bryn - ett rikigt lyft - utan kniv...jag känner mig mycket piggare på ögonen...

~~~~~~~

Nej nu ska jag gå upp och dammsuga övervåningen....plockade ju klart där i förrgår...så i morgon när jag börjar sent hinner jag nog skura golven...

för på torsdagkväll kommer småtrollen och maken hem! Fy vad några dagar går fort...

Av pippilotta - 15 juni 2009 13:23

...ja idag så har jag jobbat kort dag...

Lunchen bestod av falukorv och stabbiga makaroner...kändes väl inte såå nyttigt...så jag hoppade över den...eftersom jag ändå kunde åka hem och äta lunch...

I bilen så började jag att fundera över vad jag åt till frukost...! och då kom jag på att jag inte hade ätit någon frukost....

Nästan farligt det här....för jag känner ingen hunger....inte än i alla fall...

Jag äter ju nu på halvfart, ungefär...och när jag går på semester så tänker jag inte äta några soppor alls...så då blir det nog som vanligt igen!

~~~~~~~~

Nä nu har jag ätit klart...så nu ska jag göra stan!

På önskelistan står ett par snygga jeans!

~~~~~~~~

Och i kväll så ser jag fram emot det sista avsnittet på Cityakuten!!

21:00

Ovido - Quiz & Flashcards