Alla inlägg under september 2008

Av pippilotta - 30 september 2008 18:41

Förra veckan satte jag mig med min kalender och ringde vår frisör...bokade in 4 tider...så skönt att det blev gjort. 

Så idag har mina flickor varit och klippt sig.

 De blev så snygga!!!

Min dotter som är f i Sydkorea har ett fantastiskt tjockt hår...men

tror någon att hon vill ha långt hår...:(  

Nej nej de senaste 2-3 åren har varit en kamp...:) mellan henne och mig...hon vill ha kort och jag vill att hon ska ha lite längre och pappan tycker inte om page...hon är dessutom väldigt håröm, och tycker inte om att kamma sig...

Men de två sista gångerna så har både hon och jag varit jättenöjda !

Hon har fått det så kort som hon har velat i nacken men lite längre och lite flikit fram !

Hon är inte som många flickor i 11-årsåldern...= mån om sitt utseende...men det här blev en både snygg och lättskött frisyr !

En tuff page !

Lillasyster blev också jättenöjd,  mest kanske för den rosa sprayfärgen

i luggen.

I morgon är det min tur för klippning och slingor !

Jag har ganska långt ljust och uppklippt hår...förmodligen så händer inget dramatiskt med min frisyr...det är bara i tanken som jag skulle vilja göra något "nytt", blir säkert topparna bara...

 Men där så kommer min vikt in, jag tycker att jag ser smalare ut med långt hår...hade jag varit smalare så tror jag att jag skulle passa bättre i en kort frisyr...

Av pippilotta - 29 september 2008 18:50

Ja så är det måndag igen...

Jag skulle bara vilja vara positiv och skriva om allt underbart som händer

 i livet....

Men så ser det inte alltid ut...

I dag har vi tagit ett stort, tung steg... in på BUP.

Vår stora tjej har stått i kö dit i 2 !! år och nu i höst är det vår tur ...

I dag har vi (jag & min man ) träffat kurator och psykolog, och som tur är verkar det vara två väldigt trevliga och kloka kvinnor !

Vi har inte pratat med vår flicka om att vi har stått i kö, vi ville avvakta tills det var bestämt ett datum och det är det nu.

Så i kväll berättade jag det för henne,jag och min man hade gruvat oss..., men på något sätt så gick det hur bra som helst... vi får väl se...det kan ju komma en reaktion senare...    hjärtat mitt!


^^^^^^^^^

KILONA DÅ....

Vägning i morse...

Nej inget nytt under solen... :(

Snälla ge mig en kick!!!!!


^^^^^^^^^^

Positivit i dag är att förkylningen sakta men säkert håller

 på att ge med sig!



Av pippilotta - 27 september 2008 14:26

Härligt med en riktig tjejkväll!!

Mycket skratt, god mat, gott vin & kareoke !

Synd att tiden går så fort bara...


Idag så har vi haft fotbollsavslutning med föräldramatch och grillning! Även det är härligt att se alla dessa glada fotbollsspelare.

De är i åldrarna - ca 3-9 år, ett myller av små fotbollsben :)


Dottern är nöjd och glad med sin fest i går !

 Hon pysslar med sin små presenter...gosedjur och monster...ligger högt på hennes önskelista...och hon fick både dinosurier & drakar men också något gosedjur...


Själv så försöker jag att ladda batterierna - efter förkylningen...den har fortfarande inte riktigt släppt taget...försöker också att komma ikapp här hemma med "hushållet"...

Maken bygger garderober till barnen...

Av pippilotta - 26 september 2008 09:20

Ja idag känns det lite bätttre...

Förkylningen håller på att släppa taget, och det känns skönt!

Maken har en ledig dag idag !

Så han handlar och förhoppningsvis städar han lite - för i kväll så har vår stortjej fest!!

Ett försenat 11-årskalas...hon har beställt potatisgratäng och fläskfilé m vitlöksbröd..., kladdkaka och glass, chips, godis m m

 så pappan får det han gör i kväll - för jag tänker gå ut och träffa mina goa arbetskamrater ikväll!!!


Av pippilotta - 25 september 2008 08:41

Ja just nu så hinner jag inte riktigt med mitt liv... :( och det känns jättejobbigt...

Hemma

hinner jag inte med...tvätthögen växer, dammråttorna frodas...det är bara det viktigaste som blir gjort...

Förkylningen sitter i !

Känner mig slut och trött - både på jobbet och när jag kommer hem...men hela tiden finns "måsten"...som plocka ur diskmaskinen, göra middag, handla, åka på föräldramöte, skjutsa till träningar, packa väskor, lägga fram kläder...planera ett försenat 11-årskalas( Som förr var det bästa jag visste- att förbereda för barnens kalas) - det känns hemskt att det har blivit så här...

och så ska vi faktiskt "gå ut" med jobbet :) ! Men till och med det känns jobbigt...:(  har inte handlat några nya kläder...eller tänkt på vad jag ska ha på mig...

+

en massa andra saker som också väntar på att bli "gjorda" , putsa alla fönster, städa barnens rum samt deras garderober, ta reda på blommor & trädgård....sist men inte minst kampen mot kilona...

Nej nu räcker det...

Jag har ju faktiskt 3 helt fantastiska ungar så egentligen är livet helt underbart !

Av pippilotta - 24 september 2008 21:48

Ja, ibland så känns det extra motigt på jobbet...och långt till att känna arbetsglädje...

Som nu  - vi har fått en ny chef som är väldigt fokuserad på budget och vårt underskott...eftersom jag arbetar i förskolan - och det är barn som vi är tillsammans med ... så känns det väldigt frustrerande...

För vad kan vi göra för att få bättre budget ?

Jo ta in fler barn...

Men hur många barn kan man ha....ja idag finns det inget "tak"...

Däremot så har politikerna i vår kommun strävat efter att

 minska barngruppernas storlek de senaste åren...men vart tog det löftet vägen???

Idag läggs budgeten - med "barnpeng" för varje barn - så lågt, så för att få budgeten att gå ihop- måste förskolan ta in många fler barn än vad man önskar...

 Den ekvationen går inte ihop för mig!

Av pippilotta - 23 september 2008 08:18

Jaaaa ,just det, det var ju måndag i går...

får nog skylla på både Sthlms äventyret och den sena hemkomsten + min förkylning...för det glömde jag helt bort... inte för att det skulle ha hänt så mycket på vågen...

Bara förkylningen släpper nu så ska jag fortsätta med mina promenader!

Sen så får jag se hur det blir med kosten framöver...

mina nya jeans känns långt borta...

Av pippilotta - 23 september 2008 08:04

Titta höst - vårat träd!

Ja, det utbrister sonen nu på morgonen när han ser att vårt träd på framsidan har fått en massa gula löv.

 Men tyvärr så har min 6-åring lite svårt att ta till sig det här med mer kläder...hon tycker inte att det är kallt, och hon vet ju bäst själv...som man ju gör i 6-års åldern..?

Själv så kämpar jag med min förkylning :(   Ska jobba ! Det är evigheter sedan jag har varit så här rejält förkyld...brukar tänka att jag nog har blivit imun...efter mina 17 år i förskolan...

 Känner ändå nu att det är på väg att vända - jobbigast var det i helgen..."Grönan"  + en 6-åring var ingen lätt match då...hade glömt bort vilka jobbiga trappor det var i Lustiga huset...men roligt hade vi...

Ovido - Quiz & Flashcards