Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av pippilotta - 30 oktober 2009 20:37

...stycken blir vi i min säng i natt !!!

Som ett litet tältläger Glad...hoppas bara att vi kan sova något...allihopa....

Ja vi ska ju inte sova alla 4 i sängen...sonen bäddar vi åt på golvet på en madrass...

Men mysigt blir det!!!

 


Av pippilotta - 30 oktober 2009 20:25

  

...för någon som har gått före oss...

 

Jag tänder ett ljus för min farmor och min mormor... jag har många härliga, varma och roliga minnen från dem. Jag önskar bara att de hade fått finnas med oss ett tag till så att mina barn också hade fått minnen av dem...

 

Så glöm inte att tända ett ljus för någon som har betytt något för dig...

i dessa komersiella Halloween tider..

Av pippilotta - 30 oktober 2009 20:16

...ja det var ju liite skämtsamt skrivet i förra inlägget...

Men nu har jag fått veta och läst på nätet att det verkligen är drastiska åtgärder som har vidtagits i Ukraina Rynkar på näsan.

Skolorna ska visst stängas i 3 veckor, begränsningar har utfärdats om att resa mellan de olika regionerna mm...så det känns verkligen inte bra att skicka iväg maken utan sin svinspruta...men vad ska jag göra???

Han är ju ändå vuxen och har planerat den här resan i månader....

Suck!



Av pippilotta - 30 oktober 2009 18:43

...ja nu har vi skjutsat pappa/make till tåget, han ska iväg och jobba i Ukraina...

av alla ställen, läste att de precis i dagarna har haft massor av fall av svininfluensan Rynkar på näsan...typiskt!!! Och maken och hans kollega har förståss INTE vaccinerat sig innan resan...

så nu kommer väl maken hem om en vecka med "svinet" i bagaget...

 

BARNEN är hemma igen !!!

Så mysigt att vara tillsammans igen, men nu sitter de utspridda vid dator och TV...

och snart är det dags föööör freeedaaags myyys!!!!

 

Ska försöka att ha en lugn helg...hoppas på att komma iväg på en promenad om dagen!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards