Alla inlägg under december 2009

Av pippilotta - 29 december 2009 23:12

...hade vi på jobbet idag !

Det skulle ha varit några fler...men så här är det nästan jämt vid lov och helger...många föräldrar garderar sig - av någon konstig anledning som jag inte förstår...

Vi i förskolan går ut med en förfrågan till föräldrarna inför tex jul, påsk och sommar...för att på bästa sätt ge de i personalen ledigt som vill ta ut semester och ev ta in vikarie annars så läggs schemat utefter de barn som ska vara på förskolan...

 

Efter jobbet så fick barnen vara hos farfar´s och jag och maken gick på bio tillsammans med vänner, vi så "Luftslottet som sprängdes" - BRA !!

 

Nu väntar kudden - jag öppnar i morgon !! Hur nu det ska gå till....men klockan är ställd...

Nu ska jag läsa lite ur "Marley och jag" ... kanske inte den bästa boken när man (jag) går i hundtankar...

Natti natti!

Av pippilotta - 28 december 2009 20:28

... årets rea i vår stad tycker jag inte har varit speciellt bra   få plagg på rean och dåligt nedsatt...

Men jag har köpt en fleecejacka - Jackpot som jag hade sett ut på 30% och en Peak top på 40%...så lite nöjd är jag...

Jag har också - äntligen tagit svinsprutan!!

 

Annars så har vi just haft ett gott avbrott i julätandet... blev fläskfilé med strips, sallad m feta och ett glas rött ... gott!

 

I morgon så jobbar jag och sedan så ska vi nog gå med goda vänner och se 3:e Stieg Larsson filmen...

 

Nu ska , middagen dukas av och sedan väntar Wii utmaning

av make och barnen...  

Av pippilotta - 27 december 2009 15:49

...har nu flyttat in hos oss - vi har blivit med Wii så nu håller det på att installeras på övervåningen...sport och Mario cart + ett till Mario spel blev det...hoppas verkligen att det blir bra och roligt!!

 

Barnen fick också handla en grej var för sina julpengar...

så lite julafton blev det idag oxå   

 

Efter shoppingen så åkte vi hem och fikade lite julfika såå mysigt!!

 

Och i kväll blir det julmiddagsrester... så skönt att inte behöva laga eller planera middag...


Av pippilotta - 27 december 2009 09:51

...JA faktiskt så är vi insnöade...

Det måste vara länge sedan som det kom så här mycket snö på en kväll - både roligt men också jobbigt!!

Nu är barnen och maken ute och skottar   barnen är lyriska över all snö och maken svettas   

 

Flicorna sov till 9:30 i dag!!! Båda två och sonen - vår lilla väckarklocka - han har sovit hos farfar´s så vi har faktiskt haft en sovmorgon i dag!

 

Barnen och maken vill åka in till stan och fynda...jag skulle helst bara vilja vara hemma och ta det lugnt...

 

Nu ska jag plocka lite bland alla grejor och sedan plocka fram lite julfrukost!!

Av pippilotta - 26 december 2009 13:32

...och i dag ska vi äta vår 3:dje julmiddag   såå gott men nu börjar jag att bli nöjd...

I em är det middag hos farfar´s med maken släkt...

Julen firade jag/vi hos min mor - första året sen vi fick barnen som vi inte firade hemma hos oss...

Skönt på ett sätt...julaftonsförmiddagen blev mycket lugnare...ingen stress att skala potatis, duka, göra fruktsallad mm mm

men barnen de skulle nog vilja fira hemma...

Tomten kom så klart    sonen var väldigt orolig och spänd för han trodde inte tomten skulla hitta till mormor...

Men det gjorde han ju så klart!

Vi har de senaste åren haft ett mycket bra tomtesamarbete med några grannar - så vår tomte har varit mycket trovärdig...men i år så fick maken vara tomte...och nu så tror jag eller hoppas att myten är lite spräckt för sonen...han är ju 10 år...

men men liite tror han nog fortfarnde...

och vem gör inte det???

Av pippilotta - 26 december 2009 13:15

...ja var börjar jag...efter mitt lilla blogguppehåll igen???

Maken och jag var till habiliteringen för ett samtal kring sonen och hans resultat...och jag hade verligen gruvat mig... men ändå på något vis förberett mig på vad som skulle komma...

När sonen var 6 år gjordes en liknande utredning inför skolstarten...resultatet då blev - svår språkstörning, ADD men "normalbegåvad"...nu när det bara är 1½ år till byte av skola till högstadieskola så tyckte de att det var dags för en ny utredning... och det tyckte väl även vi - även om det är väldigt jobbigt - så är det ju bra att "ligga steget före" som vår läkare sa...

 

Nu så sa de att sonen inte hör till särskolan, men att han ligger någonstans strax över den gränsen - han räknas som en svag grundskoleelev som kommer att behöva mycket stöd och mindre studiegrupper...

men med sin svåra språkstörning så är de även förbryllade över honom- de tror att han har mer i sig som han inte kan visa i sådana här tester...

Så nu har vi börjat så smått att fundera över andra skolor för vår lille prins - att gå på en stor högstadieskola känns inte aktuellt för honom...


Av pippilotta - 16 december 2009 19:16

...har sonen och jag haft det de två senaste dagarna...

i alla fall jag - sonen han är trots svårigheter nöjd och ganska glad, men främst så tror jag att det beror på att vi tillbringat de här dagarna tillsammans...

Vi har ätit lunch tillsammans och gått och småhandlat lite efteråt...

 

Annars så är det full rulle mot jul här...och i helgen ska maken och jag på bröllop mitt i julförberedelserna...

 

Mycket tårar har det också varit för mig dessa dagar och nu gruvar jag mig för "resultatet" av dessa dagar på fredag...

Av pippilotta - 14 december 2009 22:43

...kan verkligen inte vara enkelt!

Såå skönt att maken är hemma igen...skönt att dela på sysslor och ansvar...även om det mesta ändå hänger på mig...

 

I dag har det varit en av de stökigaste dagrna på jobbet...

fotografering och Lucia...de dagarna skulle man nog kunna hoppa över...men ack såå mysigt det är med Lucia!!!

Och barnen var strålande duktiga!!

Men innan...innan alla 26 har fått på sig sina kläder mm mm

 

I morgon ska sonen och jag till habiliteringen hela fm...det känns så där tycker jag, när jag tar mig tid eller tillåter mig att tänka/känna efter... sonen däremot han ser fram emot besöket och några dagar med mig och ingen skola...

 

Nä nu borde jag gå och sova...har inte sovit så mycket de senaste nätterna...

 

So god night where ever you are

Ovido - Quiz & Flashcards