Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av pippilotta - 6 oktober 2009 08:32

... och tjat!!!

Ja det är nog det + en uthållig förälder, som barnuppfostran handlar om...hur tråkigt det än låter...

Lyssnade häromkvällen på Louise Hallin, psykolog och det där är hennes ord...

 

Så det är väl bara att hålla ut...fortsätta att tjata om varma kläder Flört och så får jag väl se om det ger något resultat...

Av pippilotta - 6 oktober 2009 08:21

...vet inte om det är så här för fler...men framförallt med min yngsta (7½år) så måste jag "tvinga" på henne varma kläder Skrikandes...trodde att jag skulle bli galen i hallen nyss...

VARFÖR är det så svårt att ha varma sköna kläder på sig???

-Nu kommer jag att se skitful ut i dag...

ändå var det en bomullströja i ganska grov stickning med silvertryvk och en dragkedja på halsen...suck!

 

Annars så är det jobbet som gäller snart ! Jag ska gå på utflykt med halva barngruppen och de har med eget fika - det ska bli härligt - vi har en solig men kall dag att se fram emot!!

 

Ha en bra dag och var rädda om varandra !

Ovido - Quiz & Flashcards