Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av pippilotta - 19 oktober 2009 15:39

... ja för ganska precis ett år sedan så fick jag ett cellprov som visade cellförändringar... i brevet stod att jag skulle få komma till kvinnokliniken om ca 3 !! månader...

Det kändes som en hemsk och outhärdlig väntan...men efter ett tag så sansade jag mig och genom min svärmor så fick jag en tid hos min privata gynekolog på fredag i samma vecka !

Och i och med den tiden så avbokade jag min tid via landstinget...

Nu har jag alltså behandlats för infektion, lämnat nya prover - som HAR varit bra - men hela tiden så har jag haft småblödningar...och känt mig orolig Skäms...

Därför var jag såå glad när jag tog ut spiralen för ca 2-3 veckor sedan och började med p-piller...då kunde jag för första gången rikigt "släppa" oron kring mina mellanblödningar och cellförändringarna...

och så kommer det här idag....

Till historiken hör att jag i 20-års åldern hade cellförändringar så då opererades en bit av livmoder tappen bort och jag fick gå på extra kontroller 1 gång/år i fem år...och efter det de vanliga kontrollerna var tredje år...

Ja nog om detta - men det tar nog ett tag att smälta och så håller jag alla mina tummar för att allt kommer att gå bra!!!

Av pippilotta - 19 oktober 2009 12:48

såååå låååg känner jag mig !!!

Gråter

Har i dag fått ett negativt samtal från min gynekolog..... jag som precis hade börjat att "släppa" allt som har att göra med mina cellförändringar...!!!

s u c k !!

Ovido - Quiz & Flashcards