Alla inlägg den 17 mars 2009

Av pippilotta - 17 mars 2009 18:36

... jo min stora tjej hade fått blåsa ballonger och lekt med dem på gympan i dag...

vet inte om mitt samtal i morse hade något med det att göra...men det kändes i alla fall bra för mig att det inte blev någon

katastrof av gympan...

********************************

Själv så har jag haft en intensiv dag på jobbet...planering inför hopslagning...vi försökte jobba fram ett schema...gick väl så där...

Med mina soppor så har det också gott bra!

Jag mår mycket bättre än vad jag trodde att jag skulle göra :-) och det känns ju bra eftersom jag ska leva på dessa soppor x antal veckor ....

Och i morgon så är det dags för första grupp träffen...

*****************************'

Jag och maken ska också till BUP i morgon för att prata lite kring vår dotter - det känns bra!

************************

Sonen och farfar är på innebandy träning.

&

Maken jobbar i kväll...

... och jag har beställt en smörgås tårta till torsdag...då fyller jag år....

Av pippilotta - 17 mars 2009 08:21

... ja jag sitter med tårar i ögonen...

mår så dåligt över att inte kunna hjälpa min stora tjej...hon fick ju diagnosen autistisk före jul...

Och hon har aldrig gillat gympa...det har varit hennes "värsta" dagar på veckan...men nu har det utvecklats till att bli riktigt jobbigt...

I dag när hon har gympa...så är det fel på allt...hon ville inte äta, inte klä sig..inte ta med någon väska..hon grät och var arg och otrevlig mot oss andra - "bara" för att hon har gympa idag...Jag tycker så synd om henne...men vet inte riktigt vad jag ska göra...Jag lovade henne att ringa till hennes fröken ...och det har jag gjort - så att hon vet - för det är inte säkert att min flicka visar något i skolan....lill gumman som håller på att bli stor!

Fröken berättade i alla fall nu på morgonen när jag pratade med henne att de hade gjort det första nationella provet i svenska - och det hade gått BRA för vår tjej!

 Det hade handlat om att läsa text och svara på frågor...och det var just det som de sa till oss på BUP att hon skulle ha svårt för...

*************************

Nej nu är det dags för första soppan, jag är ju inne på dag 4 nu och jag känner mig faktiskt väldigt pigg!!

Sen i väg till jobbet - vi ska ha planering inför förändringarna här fram över...

Ovido - Quiz & Flashcards