Alla inlägg den 10 mars 2009

Av pippilotta - 10 mars 2009 19:06


... ja det snöar i kväll med...

och idag har det snöat och igår snöade det...

Vi har HUR mycket snö som helst...och ute behöver det skottas...

men det får maken göra!

Den senaste vintern med så här mycket snö som jag kommer ihåg...det var när vi hade köpt vårt första hus...1992...då kom det också otroliga mängder med snö...

och vi tyckte att det var såå roligt med "fina" jämna snödrivor...idag så är det inte så viktigt hur snödrivorna ser ut... ;-)

Av pippilotta - 10 mars 2009 18:50

... arbetstider...

han jobbar som oftast sena kvällar...kommer hem 23:00, 20:00 eller som tidigast 17:30...så hämtning, handling, middag,träningar , duschning och läxläsning faller som på min lott...oftast...

Som tur är så har jag ju barnens farfar som gärna skjutsar till träningar!

I dag så jobbade jag till 16:00, åkte sedan en snabbis till ICA och handlade lite samt lämnade tillbaka en film som vi hade hyrt, sen hem och göra middag, farfar hämtade sonen och sedan så lyssnade jag på min lilla tjej när hon läste sin läsläxa - såå duktig så!

 Nu har stortjejen precis gjort sin engelskaläxa och jag har dukat av middagen...så när sonen kommer hem om en liten stund så ska han duscha och sedan ska han/vi göra hans läxa...

Och när barnen somnat så måste jag sätta mig och göra klart min intervju uppgift till i morgon....ska ju till universitetet i morgon!

Blir förresten en tuff dag imorgon - jag öppnar 6:30 och sedan så ska jag vara på skolan 13:00 - 16:30 och så börjar vårt APT på jobbet 17:30...till 20:00 gissar jag...



Av pippilotta - 10 mars 2009 08:18

... som en kratta i natt...

och det brukar inte vara några som helst problem för mig att sova...jag tänker mycket på jobbet, på vikten, på barnen och på mina uppgifter till universitetet...

samt att få ihop dagarna...

I morse klagar lilltjejen på ont i huvudet...och så har de halv studiedag i dag...men de får vara kvar på fritids tills jag slutar (16:30)...sonen ska på innebandy i kväll(18:00) och maken jobbar till 20:00...

Min stora tjej går hem med några kompisar efter skolan - känns inte heller riktigt bra eftersom det blir så länge...(½ dag i skolan i dag)


I går kväll kom jag på att det är föräldramöte i min stora tjejs klass i morgon kväll...samtidigt som jag har APT igen...som tur är så kan maken gå på det...men då behövs det barnvakt...


Mitt i allt detta ska jag hinna handla och laga lite mat också...och så har jag sagt att jag "kan" jobba heltid under våren om det behövs.....

Ovido - Quiz & Flashcards