Alla inlägg den 10 november 2008

Av pippilotta - 10 november 2008 18:45

...ser jag på Cityakuten i kväll !

 Det är min enda fasta tv tid som jag försöker att passa(barnen somnar sällan före 21:00) ...han är fin att se på han -  Luka ...tyvärr så har det varit lite lite av den varan 

 de sista avsnitten...


Tror faktiskt att jag ska ta en promenad i kväll ... maken är på innebandy med lilltjejen och efter det så handlar de lite...

Känner att jag behöver rensa tankarna och samla kraft !

I morgon bitti ska jag ringa kvinnokliniken och prata med dom lite...

Hoppas på att få lite positiva besked om väntetiden...

Av pippilotta - 10 november 2008 18:11

...vilja skriva något roligt och positivt...

Men som det ser ut nu för mig så känns det som om det mesta går i moll :(


Jag och min yngsta dotter har iof haft en mycket lugn och skön helg hos min pappa och hans fru i helgen...så utvilad är jag i alla fall.


I dag så ficka jag svar på mitt cellprov som jag tog den 21/10 - och det visade på cellförändringar.......och det kändes som om någon slog undan benen för mig...

Nu ska jag vänta på en tid för en grundligare undersökning och för att bedöma vilken behandling som behövs. Inom de närmaste månaderna står det... Vet ju att en cellförändring inte är det samma som cancer - men kan ju inte låta bli att bli orolig = tänka på det hela tiden...

För ca 15 år sedan hade jag cellförändring som opererades bort, och då gick jag 5 år i rad på kontroller, efter det har jag bara gått på de kontroller jag har blivit kallad till via vårdcentralen. Just därför känns det för mig som om det skulle vara allvarligare den här gången... :(



Ovido - Quiz & Flashcards