Alla inlägg den 5 november 2008

Av pippilotta - 5 november 2008 17:49


kan man ju faktiskt säga...

Nu när maken ska ta hand om hemmet själv en kväll...så är de båda yngsta barnen borta hos kompisar....samt vår äldsta dotter har en lugn tjejkompis här...inte som vanligt sin killkompis som är allt annat än lugn :)

Ja ja vad gör väl det....jag ska ju ändå ut och ha en trevlig kväll !

 Men lite orättvist är det nog...

Av pippilotta - 5 november 2008 16:37



...har jag varit idag!

Och varje gång som jag kommer till teatern ( sällan) så tänker jag att hit borde jag gå mer ofta!!! Men jag är såå dålig på att gå och se det som erbjuds på stadens teatrar!

I dag så har i allafall jag och min barngrupp varit till stora teatern med balkonger, guld och kristallkronor ! Inbjudna av två jätteduktiga tjejer från Kulturskolan!

Men ett lika stort intryck gjorde nog bussresan till teatern ! ;) Barnen på min avdelning åker ju nästan bara bil...

 Vi fick en liten rundvandring på balkong,parkett mm och se med vad och var ljussättaren gjorde. Vi fick spela " Bockarna Bruse" med fina kostymer!

En upplevelse för både barnen och för oss "fröknar" !


Nu ska jag själv byta "kostym" - i kväll så har LF ordnat en yrkesträff för oss förskollärare så dit ska jag och träffa trevliga kollegor!

Maken får "ta" kvällningen här hemma i kväll !

Ovido - Quiz & Flashcards