Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av pippilotta - 22 oktober 2008 18:28


...går här hemma dag ut och dag in och har dåligt samvete för att jag motionerar för lite = nästan ingenting...

Men vad gör jag - jag har ett stort hus (ca220m2) på två plan...och jag hämtar saker,städar & plockar undan saker, går till och från tvättstugan, barnen ropar att jag ska komma...mm, så jag undrar hur mycket jag egentligen går på en dag ?

Dessutom så har jag ju också ett väldigt rörligt yrke som förskollärare... Så med andra ord...hur skulle jag se ut om jag t ex var singel i en lite lgh med ex ett kontorsjobb.. fast då skulle jag å andra sidan ha tid att gå och träna ;)

Nä nu ska jag ladda för att ta en promenad när maken kommer hem vid 20.00 - får missa "Bönderna" som jag hade tänkt se...så får han "lägga" barnen.

Av pippilotta - 22 oktober 2008 09:43

...ätit frukost, skjutsat 6-åringen till skolan ,varit med sonen till tandläkaren ( inga hål ! ) och hängt tvätt ,dukat av och diskat...

och nu väntar tredje vändan till sjukhuset...det blir heldag i dag oxå...

Får se om det kanske blir en promenad i kväll...

med grannfruns hjälp :)

För maken jobbar sent även ikväll...så det är lite svårt med barnen, som inte vill vara själva...men de är ju så stora nu så att de borde kunna vara själva ca 45min...medans jag tar en promenad i området...

 Men det finns hopp..:) Nu i morse så stannade stortjejen hemma själv medans jag skjutsade till tandläkaren .

Ha en bra dag !!!


Ovido - Quiz & Flashcards