Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av pippilotta - 5 oktober 2008 22:22

Ja...jag kan ju faktiskt inte ge upp !

 Kampen mot kilona fortsätter...och i morgon är det måndag igen...

I dag så tog jag faktiskt en lång promenad, jag gick i rask takt i 45 minuter och det var riktigt skönt !

 Äntligen är förkylningen borta . För första gången promenerade jag till musik och det var riktigt inspirerande och kändes lätt ! Så det får det bli i fortsättningen . Carola fick bli min inspiration i dag...

Jag har också ägnat en del av dagen åt att mentalt gå igenom hur jag vill att de närmaste 10 V ! ska se ut...

Men nu i första läget så tänker jag mig hur den närmsta veckan ska bli !! 

I morgon - måndag så kommer jag att väga mig :(

Sen kommer det att bli så här: Havregrynsgröt till frukost, luncherna kommer jag att äta på jobbet, vi har ett härlig salladsbord varje dag, samt att jag kommer att hoppa över potatis, ris och pasta. Rätt eller fel ??

Middag får bli : Kyckling, skinka, fisk, kött eller ägg med mycket grönt till.

Mellan målen blir det frukt och mycket vatten !!

När jag skriver det så här så ser det ju inte speciellt svårt ut !

Alternativet för mig just nu är att "dricka" pulver och det känns verkligen inte lockande...typ "Xtravaganza"...

För jag måste verkligen lyckas den här gången ! Jag mår inte bra

 i den här kroppen, så är det bara...

Av pippilotta - 5 oktober 2008 15:50

Ja skönt med söndag, och inget inplanerat...

Här har det varit sen frukost vid ca 10.00

Sen bestämde vi oss för att åka till badhuset hela familjen! Sonen har haft intensivsim i skolan och ville visa vad han lärt sig! 

 Dessutom så har vi riktigt höstruskväder!!

Tyvärr så är det den tiden på månaden när det inte lämpar sig att bada så jag fick följa med och vara åskådare. Jättehärligt att se!

Nu kan alla tre simma !

 Även 6-åringen simmar hjälpligt helt själv på djupa ! Som jag har skrivit förut så är det sonen som har det svårast med att dyka mm. Nu hade han på skolan i veckan hoppat från första trampolinen och ville visa det ! ....men tyvärr så räckte inte modet till i dag... så han var besviken på sig själv ...men innan vi gick därifrån så hoppade han iallafall från kanten. Han simmade däremot 150 m bröstsim !!!

 Vi har bestämt att vi ska forsätta att gå på simhallen och ta ett steg i taget - så snart är han nog där, han vill vara !!

Stortjejen överraskade oss alla med att kliva upp på mellantrampolinen och bara hoppa - ingen tvekan alls... :)

Nu myser vi i höstrusket !

Sonen spelar guitar hero med två kompisar och tjejerna ser på film :)

Ovido - Quiz & Flashcards