Alla inlägg under februari 2009

Av pippilotta - 19 februari 2009 08:31

... har jag packat

skidor x2 + en liten fika , innebandyväska till sonen som har träning i kväll...

Och nu är jag på väg till jobbet. vi ska på pulkautflykt !

-18 grader nu klockan 8:30 ...


I går efter skolbesöket i går så fick jag lite egen tid...

och vad gör jag då...???

får inget vettigt gjort alls...in på IKEA och köpte lite ljus och servetter o.dyl....in på H&M och köpte lite nya underkläder till barnen...köpte en present till en kompis till min äldsta dotter....

åt middag på MAX...

Att bli spontanledig...är inte så lätt...men det var kanske det där som jag behövde...bara få strosa på IKEA i lugn och ro och titta på ditt och datt...


Ha en bra dag alla !!!

Av pippilotta - 18 februari 2009 22:15

... på jobbet i dag! - igen...

Min kollega har gått en 2-dagarskurs och jag har fått jobba

utan vikarie...

11 stycken 5-åringar i dag ...ut 2 gånger (skridskor 1 gång) ...

Men det har gått jättebra...fast hur intensivt som helst...inga raster...


Maken och jag har varit på ett besök på en specialskola i dag...kändes bra! Där skulle hon få de bästa förutsättningarna kunskapsmässigt och för livet...men om vi väljer den skolan så tappar hon med stor säkerhet de kompisar som hon har i dag i sin klass...

Ett jättesvårt val - men som vi känner så får hon följa sina kompisar till sexan...och så får vi hålla alla tummar för att det kommer att gå bra!!!


Av pippilotta - 17 februari 2009 18:12

... jaa, jag tycker själv att jag gnäller alldeles för mycket just nu...

Och inte blir det nå bättre...

Det är dags för en uppryckning ;-)

Nu ska jag se positivt istället :

Jag har tre härliga barn !

 Är lyckligt gift!

 Vi har både barnens mor- och farföräldrar kvar  i vår närhet!

Både jag och min man har fasta jobb som vi dessutom trivs med!

Vi har ett stort härligt hus!

Det går mot ljusare tider = vår!

m.m   m.m

Dessutom så är det ju dags att börja planera för årets semester...

Maken skulle redan förra veckan lämna in önskemål för årets sem...

De två senaste åren har vi bilat på vår sem.

Det har varit härligt, först gjorde vi en resa till Danmark ( Skagen och Legoland) -07, och i fjol så bilade vi till Frankrike ( 5 dagar i Euro Disney Paris, 2 dagar i Paris och 4 dagar vid Atlantkusten i Deauville) så nu känner vi oss rätt nöjda på bilsemester...

Vi får se vad det blir i år...vad börsen tillåter...

Men en sak har vi redan lovat barnen - Kolmården! Så det blir det!

Maken och jag har ju redan gjort London i år ;-)

Det är ju faktiskt ganska skönt att "bara" vara hemma och fiska, campa, bada....m.m



Av pippilotta - 16 februari 2009 20:18

... ju faktiskt fram emot

en resa med ett gäng tjejer i slutet på mars... ;-) till den stora

staden - Sthlm!

Och det vore inte helt fel att loosa några kilon till dess...

Tror att jag ska köra en ny taktik...inte bestämma hur många kilon jag ska gå ner...utan SE HUR många kilon det blir till dess...

Om det nu är någon bättre taktik vet jag inte...???

Barnen är på väg i säng - maken är hemma och lägger barnen i kväll.

Han har också varit på innebandy med vår yngsta och jag har varit hemma och gjort läxor med de två äldsta. Sonen somnade glad efter en match i bordshockey mot pappa...trots förlust för sonen i kväll...

Nu tänker jag ta en stor kopp the och mysa framför TV:n.


- Återstår bara att förbereda inför morgondagen...

kläder och skidor ska fram...

orkar inte i kväll...

bättre att kliva upp tidigare i morgon bitti...

-Not!

Men vad är alternativet ...


Av pippilotta - 16 februari 2009 16:30

.. låg...

Vet inte riktigt vad det är men... :-((

Har ingen lust till att göra något.....

-inte ta itu med kost, motion, vikt...

-inget hushållsarbete...

-inget skolarbete....

Som jag borde!!!!

Hoppas att lusten kommer tillbaka - snart!!


Av pippilotta - 14 februari 2009 23:15

... är vi här hemma i kväll...

 I alla fall de flesta, 7-åringen blev först mycket ledsen när Amy Diamond inte gick direkt till finalen - men ändå nöjd när vi förstod att hon hade gått vidare till andra chansen :-)

Resten av familjen tyckte att det var rätt låtar som gick direkt till Globen.

Förra helgen var jag ju i London - så vad har de hittat på i år... HUR många gånger ska man egentligen rösta...4 tillfällen blev det i kväll...

Känns iofs skönt att få skänka lite till radiohjälpen!


God night!

Av pippilotta - 14 februari 2009 16:35

... skulle jag önska att alla fick känna sig värdefull för någon...

att all denna hysteri i handel mm ...inte ska få de ensamma att känna sig ännu mer ensam...

Här hemma så har det blivit en viktig dag för våra barn...så de väntade sig små presenter...och så klart så fick de det:-)

För vem har skapat denna förväntan...jo vi och handeln...

Min bror är hemma hos oss i kväll, han ska hjälpa min man med bilen...och vi får bjuda på middag...

Min bror är annars singel sedan ca 10 år , bränd...efter ett längre förhållande...

Ta hand om varandra!!!



Av pippilotta - 13 februari 2009 17:35

...med barnen det gör jag nu...

I dag så har vi efter skolan

varit på café, strosat på vår lilla affärsgata, köpt blommor till våra snälla farmor & farfar och varit och handlat.

Nu är middagen avklarad och nu väntar en kväll på hockeyrinken, det är nämligen skridskodisco där i kväll...

efter det så ska vi se hur det går i "Let´s dance"?


Nu snörar vi på oss skridskorna!!


Ovido - Quiz & Flashcards