Alla inlägg den 26 februari 2009

Av pippilotta - 26 februari 2009 18:05

... verkligen inte min grej - verkar det som...

eller så vet jag inte hur man gör ???

När jag klippte mig sist för ca 1 månad sedan såg jag en sådan flaska...läste att det skulle ta bort gula nyanser i blont hår...eftersom jag är blond så tyckte jag att det verkade som en bra idé...

nu har jag tvättat håret i ca 3-4 veckar och använt detta schampo nästa varje gång...

Till saken hör att jag varje år den här tiden börjar känna mig "mörk" i håret och brukar då göra ljusa slingor...

Den sista tiden så har jag "helt plötsligt" börjat att känna mig mörk och dassig nästan blågrå i håret...och inte förrän i morse

 så "gick det upp ett liljeholmen"

-Silverschampot!!!

Så ta gärna reda på mer innan ni använder ett sådant...om det över huvudtaget passar på "ditt" hår...


I morgon har jag fått en "akut" tid för slingor!!! ;-)

L ä n g t a r ....

Av pippilotta - 26 februari 2009 17:32

... det kunde ha blivit i dag !

Nu blev den bara sådär...vädret är viktigt...


Trots att  : " Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" är en förskollärares motto...

I går hade vi en riktigt härlig vårdag hos oss med mycket sol !

I dag när vi hade planerat in en pulkautflykt med korvgrillning...

då vräker blötsnön ner...

Men våra hjältar ( mina 5-åringar) knatade ca 1km i snömodd till pulkabacken och så samma väg tillbaka förståss...

Och grillad korv är ju alltid gott på utflykt - även om vi när vi kom tillbaka såg ut som dränkta kattungar allihopa...så var det ju mysigt oxå!

&

Barnen de klagade inte... :-)


Vi hade ju kunnat ställa in...men det kändes inte roligt eftersom vi ställde in samma utflykt förra veckan...då var det för kallt...ca -17...


Ovido - Quiz & Flashcards