Alla inlägg den 21 februari 2009

Av pippilotta - 21 februari 2009 19:21

... allvarligt !

Jag måste göra något åt min vikt!

För min egen skull och för barnens skull!

Jag skämtar gärna om min vikt med andra...i fredags på jobbet så sa jag till min kollega, när det kändes "lite"jobbigt att knyta mina kängor...att jag får väl köpa stövlar istället...

Men det är inte roligt nu...

Vägde mig hos mina svärföräldrar en dag här i veckan...och jag väger lika mycket nu som dagen innan jag skulle föda min dotter...

Som tur är så har jag en kropp som / eller så klär jag mig så att det inte är många som tror att jag väger så mycket som jag gör...

Men de sista veckorna har jag gått upp flera kilon igen så nu kan jag inte ha mina senaste jeans...jag klär mig mest i tights och tunika...och jag gillar verkligen kläder...

Så eftersom jag inte mår bra av det här...och min vikt börjar verkligen att närma sig en ohälsosam nivå...

Så MÅSTE jag börja tänka om NU !!!

Min man arbetar mycket kvällar och dessutom olika kvällar varje vecka...jag har därför skyllt på att jag inte kan boka upp någon speciell kväll i veckan för min egen skull... men det håller ju inte...Jag slutar kl 13 några dagar i veckan...så då får jag helt enkelt ta min tid direkt efter jobbet dessa dagar (promenera/simma).


Så nu börjar en lång väg mot min målvikt (enligt mig själv) som ska ligga mellan 65-69 kg.

Då är jag nöjd!

När jag blev Guld medlem/Ständig medlem i WW 1991 var min

målvikt 60 kg... men då var jag ju 24 år ;-)




Av pippilotta - 21 februari 2009 14:12

... sovmorgon fick vi imorse ...

Barnen sysselsatte sig själva fram till ca 8:45 med gameboy, nintendo DS, TV och playstation...


Sedan prioriterade jag barnen ! :-)

Vi gick i väg till en pulkabacke hela familjen - mysigt!

Och jag passade dessutom på att gå en lite tur själv...välbehövligt!

I vanliga fall så är det så mycket annat som har/får högre prioritet...tyvärr.

T ex tvätt, städning, undanplockning, handling m.m + att jag MÅSTE sätta mig ner och börja med mina uppgifter till min kurs som jag går på universitetet..."Lärande genom handledning och refelktion" 7,5p...

undrar ibland om jag har tagit mig vatten över huvudet...men det är ju roligt oxå..

Bestämde med maken att jag ska få egen tid att plugga i morgon, då han åker iväg med barnen några timmar - då gäller det bara att plocka fram disiplinen...är ju 18 år sedan jag studerade sist...


Nu ska vi ladda för melodifestivalen och min stora tjej ska på kalas och min lilla tjej ska få en kompis hit som ska sova över.

Sonen och pappan är och handlar.

Här hemma blir det Tacos i kväll!


Ovido - Quiz & Flashcards