Alla inlägg den 8 april 2009

Av pippilotta - 8 april 2009 21:37


Hoppas att solen skiner på er i påsk vart ni än är...

Hoppas också att den hittar till Lappland dit vi ska!

Bloggen vilar över påsken då vi inte har mobilt nätverk...heter det så??


Önskar alla en skön påsk!

Av pippilotta - 8 april 2009 21:02

...jag åkte in till stan och till Xtravaganza redan idag och vägde mig - och jag har gått ner 7,4 kg på 3 veckor och 2 dagar...

så nu är det bara resten kvar...ca 5-9 veckor...


Vi har också varit med en liten påskpresent till min höggravida syster...hon älskar Nalle Puh - och för ett tag sedan hittade jag ett sånt fotoalbum - babyns första år...och i den så var det också några sidor före barnets födsel...så då tyckte jag att det passade att ge den redan nu :)


Nej nu är det bara att börja med packningen för i morgon åker vi till 

södra Lappland i ca en vecka...ska bli skönt!

Men först ska alla blommor få lite vatten!


Av pippilotta - 8 april 2009 10:14

Något som är lika viktigt som att väga sig är att mäta sig...har jag fått lära mig på Xtravaganza...

Så här mycket :) har jag minskat på mina första 3½ veckor...


-överarm -3 cm

-midja     -8 cm

-höft       -8 cm

  -lår         -4,5 cm


Och på min våg (en gammal med skiva) har jag gått ner ca 7 kg !

I morgon inna vi ska åka i väg över påsken ska jag in på Xtravaganza och väga mig på deras våg...


Så sakta men säkert så ger dessa soppor resultat...lite väl sakta bara...


I påsken när vi är lediga ska jag promenera  mycket, där har vi ju också barnvakt!

Av pippilotta - 8 april 2009 08:33

...min första vab dag i år...

Det är min stora tjej som inte alls mår bra...har gråtit hela morgonen...då allt har varit fel...hon klagar också över ont i halsen...lillgumman...

Så nu blir det till att ta det lugnt idag och mysa...

Och jag får chansen att ta itu med tvätt och packning... :(

Ovido - Quiz & Flashcards