Alla inlägg den 6 april 2009

Av pippilotta - 6 april 2009 21:45

...eller eldkött som det också kallas...(en vanlig kötträtt i Sydkorea)

Det är sådant som jag tänker på nu för tiden...

när jag blandar mina soppor:)

Trodde nog att det skulle vara chips och godis som jag skulle längta efter och drömma om...men icke...

istället så drömmer och längtar jag efter...ett kokt ägg med kaviar, kycklingfilé (i dessa glas tider) en knäckebröds macka...mm mm


I kväll efter mitt APT så bytte jag om direkt och tog en powerwalk...så skönt i duggregnet...

Av pippilotta - 6 april 2009 14:53

... på mina barns skola har de varje termin en hel dag med lekar, OL-dagen som står för olympiska lekar...

I dag var det dags för årets första och min yngsta dotter var riktigt taggad ...i fjol fick hennes lag pris för bästa laganda...

I går kväll så sa hon att hon skulle vinna och vi försökte att dämpa hennes förväntningar lite :) vi sa att det viktigaste var ju att de hade roligt och hejjade på varandra...då skulle det nog gå bra...

När jag hämtade henna så kunde hon inte stå stilla, utan hoppade upp och ner - överlycklig för vinsten!


Mina två äldsta barn har inte alls det här drivet att vinna...så jag är inte alls van att se det så tydligt...

min stora tjej gillar inte tävlingar eller sport över huvudtaget och sonen sportar ju men saknar lite "djävlar anamma"...

Av pippilotta - 6 april 2009 14:37

...ja dagens pussel - utan farmor &farfars hjälp - är lagt!

Jag har varit och hämtat barn och kompisar på fritids...mötte min äldsta dotter på vägen dit...jag hade just börjat att bli orolig eftersom hon inte hade kommit hem på nästan en timme...men hon hade glömt nyckeln och trodde inte att jag var hemma...så hon hade stannat i en lekpark...

Där är maken och jag lite olika...

jag tänker alltid ett steg längre än honom... tex påminner alltid om hennes nyckel, vilken tid det finns någon vuxen hemma, dvs jag...och i morse så öppnade jag så jag hade åkt innan någon hade klivit upp...


Så nu är jag hemma någon timme och sedan tillbaka till jobbet för APT! Då kommer min mamma med man hit och är barnvakt tills maken kommer hem vid 20-tiden...


Och inte har det blivit någon simmning eller promenad :((

Ovido - Quiz & Flashcards