Alla inlägg under november 2009

Av pippilotta - 14 november 2009 20:32

...bättre...eller varför inte ganska mycket bättre Glad...

 

Här har det varit taco mys med hela familjen...+ en kompis till vår yngsta dotter...och - vår äldsta dotter som är på födelsedagsfest...

 

I morgon så ska jag/vi fira min mamma som i fredags fyllde 64 år!!!

Hon är så ung - tycker jag...inte ens pensionär...

Fast med sin diabetes så ser hon inte bra med sitt ena öga...så hon har varit sjukpensionär sen några år tillbaka...tråkigt för både henne och mig att hon ju inte kan/får köra bil längre...hon blir väldigt beroende av sin man...även om han gärna ställer upp och kör...

så blir det ju ändå inte samma sak som att kunna köra iväg en sväng...

 

Vi kommer att samlas vi tre syskon hemma hos mor på middag i morgon. Och vi längtar verkligen efter vår lilla kusin som nu har hunnit bli 5 månader - tiden flyger verkligen fram...

Jag och sonen har varit ner i källaren och plockat fram de gamla leksaker som våra barn har haft

när de var små Glad... så vi ska tvätta upp och frächa till dem lite...

 

Nä nu ska vi ta en promenad och hämta vår dotter!!

 

Annars så har här varit en regnig dag i dag...Rynkar på näsan den började så bra i morse och på fm...men sen övergick det till regn...

 

Av pippilotta - 14 november 2009 15:24

...såå gnällig!!!

eller...är jag verkligen gnällig ???

Jag har pratat med maken om att vi måste ta fram fjolårets slalom-, längd-, och skridskor...så att barnen skulle hinna prova inför året bytesmarknad som är nu i  helgen...

blev det så ???

Nej!

I dag är maken på en kurs - hela dagen...

Så i morse fick jag försöka plocka fram och prova diverse pjäxor på barnen...

Sen i väg och lämna in för försäljning...och med två av barnen i hasorna försöka hitta något att köpa med hem...inte så lätt... det var fler än vi som hade kommit på den här idéen...

Hittade fina längdpjäxor till min lilla dotter och ett par slalomskidor till sonen = 500:- och när vi åkte hem så var jag in och kollade försäljningen av våra grejor - och minsann 640:- hade det blivit Glad.

Åker nog ner en sväng i morgon också...när maken är med...

 

Sedan så har jag handlat,

köpt 2 presenter,

gjort lunch

och nu är det 4 kompisar här med barnen...

är jag gnällig när jag känner att det är liite mycket på mig...

 

Kanske dum är ett bättre ord!

Eller varför inte föör snäll...

...ja så känns det nu...

BLÄ !


 

Av pippilotta - 13 november 2009 19:52

...än i alla fall...

angående mina cellprover Rynkar på näsan så helgen får gå utan besked... och så hoppas jag på ett positivt svar till veckan!

 

Här har det snabb/fusk städats Skrattande på em ...så nu i stearinljusets sken så ser hemmet rikigt OK ut... toaletterna har tagits rikigt!!

 Annars så har jag plockat undan och gått ett varv med snabeldraken...

laddat tvättmaskinen 2 ggr... trååkigt...men måste...


Mår rikigt (på allvar) dåligt över att denna hösten redan har passerat....utan att jag har hunnit med sådant som jag brukar hinna Förvånad typ putsa fönster, göra höstfint ute med ljung o dyl...barnen har inga uppdaterade vintergarderober...bara vinterjackor har inhandlats... än...

Orken finns bara inte...tyvärr...

 

Nu väntar Idol för tjejerna och sonen vill spela ishockeyspel med maken...och

FREDAGSMYS med sonens nya popcornmaskin!!!

Skrattande som han har längtat efter den...vi köpte den nu i veckan för hans vinst=lön efter jultidningsförsäljningen!

 

Ta hand om varandra!

Av pippilotta - 12 november 2009 08:21

...ja ett tunt lager av snö täcker marken - till barnens stora förtjusning Glad och även min...

bara det blir lite kallare - jag tycker inte om när det är så blött och slaskigt!

 

I dag är det inga möten Förvånad!!

Såå skönt, får se om vi ska åka och inhandla ett par eller två par vinterskor på em...

Min stora tjej har PRAO i dag och i morgon, på pappas jobb!

 

Carpe diem!!

 

Jag går och väntar på provsvaren från min fördjupade cellprovstagning...Rynkar på näsan 

känner mig orolig men ändå hoppfull!!

( 1 vecka + 1 dag )

Av pippilotta - 11 november 2009 16:58

...ja nu är jag lite blondare igen - lite tråkigt med samma samma jämt...

men skönt också känner mig lite piggare, håret blir ju också lite lättare att "få till" Glad + att jag har fått lite egen tid...2 timmar hos frissan utan några måsten....bara läsa en tidning och bli fixad!!

LYX!

Nu är potatisen på spisen och maken är på väg hem...avlösning här hemma - möte - igen!

APT!!

Så det är inte så mycket att göra åt...ingår ju i arbetstiden den här kvällstiden Rynkar på näsan.

 

Hoppas på ett bra avsnitt av Grey´s i soffan när jag kommer hem!!

Av pippilotta - 10 november 2009 22:15

...blev det i dag Glad...och det behövde jag!

Men stressen finns där hela tiden ändå...hämtade dottern på skolan...satt då som på nålar eftersom hon inte kom när hon slutade...och samtidigt så visste jag att sonen som ju inte har fritids stod och väntade på mig på sin skola...

så med en klump i magen satt jag och "hoppade" i bilen, och till slut fick jag ringa fritids och be dem berätta för sonen att jag var på väg...ca 25 min sen...

Men sedan så har vi haft det lugnt och mysigt, efter träningen på habiliteringen så var vi och gjorde nya hemnycklar till barnen - med motiv - 100:-/styck!!

Vi var och köpte ett nytt halsband med namn lapp till vår katt, sonen fick köpa sin efterlängtade popcornmaskin, ett besök på Toys R us och så middag på MAX...

Hemma har vi hunnit lite matteläxa och läsläxa...med de två yngsta...

min stora tjej gick i kväll upp och la sig själv (!!) ja det är verkligen roligt...hon gick upp och la sig att läsa en bok och så skulle jag komma upp om ca 15 min...och det fungerade jättebra - kanske en ny bra vana Skrattande.

 

Annars så är både jag och maken såå trötta på kvällarna... och jag känner mig så otroligt stressad över alla måsten och möten... jag vet att jag borde stryka något!!! Men jag vet inte bara vad????

Nä nu är det dags att krama kudden!

Av pippilotta - 10 november 2009 08:15

...nej det blev ingen promenad i går kväll Rynkar på näsan...när jag till slut kom hem vid halv 8 tiden var min lilla tjej såå sur för att jag "aldrig" är hemma...

så vi myste  och gjorde läsläxan istället för min promenad...som jag ändå kände mig för trött för..

jag undrar om det är något stress symtom men jag mådde illa och kände mig dålig...

och  dagen i går var verkligen hysterisk...

 

Nu på morgonen så känner jag mig fortfrande lite dålig i magen... illamående...

 

Efter jobbet i dag så ska jag hämta alla (3) barnen och så åker vi till habiliteringen med sonen, flickorna får vänta när han tränar med logopeden...

 

Nej nu är det off 2 work som gäller Flört vi har bl a kalas i dag !!

Av pippilotta - 9 november 2009 08:20

...ja nu går det i 110 igen...

I dag så ska jag

jobba,

sedan träff med Lärarförbundet,

 direkt in till stan till föräldracirkeln om Autism/Asperger,

tillbaka till jobbet för ett f-samtal...

sedan hem till familjen...

tur att maken i allafall kommer hem i någorlunda normal tid i kväll...

 

Skulle verkligen vilja gå en promenad i kväll Skrikandes...och det borde inte vara omöjligt...

 

Vägde mig i morse och det var inte så roligt, nu smyger sig kilona på...

Ovido - Quiz & Flashcards