Alla inlägg den 17 november 2009

Av pippilotta - 17 november 2009 18:29

...nästan varje dag

höra av folk jag möter att jag har gått ner i vikt Glad, och det är ju jätteroligt!!

Och hur otroligt det än låter och är så håller jag fortfarande den vikt som jag kom ner till vid skolavslutningen...

 

Men nånstans nu så måste jag bestämma mig för OM jag ska vara helt nöjd nu...

eller om jag ska försöka gå ner ca 8kg till... inget lätt val...

 

För några veckor sedan så hade jag bestämt mig för att försöka hålla denna vikten över jul och nyår och sedan ta tag i de sista kilona...

 men jag lyssnade för ett tag sedan på hälsogurun Blossom och ett av hennes bästa vikttips var att var att sluta tänka på att gå ner i vikt Förvånad var nöjd med dig själv...och tänka positivt!

Då skulle det vara lättare att tappa kilon...om inte allt fokus ligger på vikten...kan kanske ligga något i det...

 

Som jag lever nu så tycker jag att det är konstigt att jag håller vikten så bra... tränar minimalt och äter ingen speciell kost...

Fikar när andan faller på och äter även chips, godis och glass i måttliga mängder....

 

Jaa... jag får filosofera vidare kring det...

Ovido - Quiz & Flashcards