Alla inlägg under januari 2009

Av pippilotta - 2 januari 2009 13:10

... så får vi se hur länge jag klarar det !

Invägning i morse...

inge roligt ... 95,5 kg :(

Toppnotering - icke gravid

Så nu gäller det att:

 dricka vatten & äta frukt/grönsaker samt frukost, lunch och middag...

Det ser ju inte så svårt ut - egentligen...

+ promenader

I morse blev det lite gröt, 1 macka med ägg och kaffe = OK

Snart så ska jag göra en skinkomelett :)

~~~~

Vi har varit på fotbollscup med sonen , de var jätteduktiga , men tyvärr så var de andra lika bra...och hade dessutom en lite tuffare målvakt och lite bättre avslut, så "vi" förlorade med 2-5

Men nya friska tag blir det 18:00 då är nästa match!

Av pippilotta - 1 januari 2009 14:55

Ett nytt år !

Jag hoppas att det blir ett bra år med mycket glädje !

Några saker måste jag/vi ta itu med

-söka vårdbidrag...

-bestämma hur många % jag ska jobba...

~ ~ ~

-Vikten-

Det är ju idag som jag ska börja med det nya livet...och än så länge har dagen inte varit så lyckad...

Vi har ju sovit över hos vänner...ätit sen frukost...väl hemma så fanns inte så mycket handlati kylen= dålig planering...

så korv & makaroner till lunch :(

Det finns också en chipspåse i skafferiet....som jag gärna tar i kväll till den engelska deckaren som jag följer i SVT2...

men efter det så...

Ska jag vara jätteduktig!!!

Mitt första mål då är att klara det till den 5:e februari =

1 månad

På den månaden borde jag tappa i alla fall 2 kg.

Den 5:e feb åker jag och maken till

LONDON

tillsammans med ett annat par-

utan barn...

Härligt - men med ganska mycket ångest för att lämna barnen - båda två....

Men med våra super snälla farmor & farfar så kommer det att gå jättebra, de kommer att bo i vårt hus med barnen.


Ovido - Quiz & Flashcards