Alla inlägg den 3 januari 2009

Av pippilotta - 3 januari 2009 21:40

... har det väl gått idag...

kan man säga som sammanfattning...men i tanken så förbereder jag mig...så bättre och bättre blir det !

Kunde t ex inte motstå en hembakad chokladbiskvi hos farmor efter maten... suck!

Men nu är ju julen snart slut och kakorna med den !

När ledigheten är slut så ska jag starta på riktigt !

Ska ska ska ska !!!

Av pippilotta - 3 januari 2009 12:28

...BRA...än så länge...

Jag är glad för att dagen igår gick bra...

inga bakslag...

Så nu gäller det att hålla ut en dag till...

Frukosten i dag blev :

havregrynsgröt med lite äppelmos, en macka med skinka

och en kopp kaffe - OK

Lunchen har jag ingen aning om...??

Det är ju så himla kallt både ute och inne så jag vill inte gå ut - skulle egentligen behöva handla lite för att kunna klara av att äta rätt...

FRYSER gör jag hela tiden...

den positiva tolkningen av det är att jag bränner kalorier ;)

~~~

Sonen och maken är på fotbollscup även idag, jag bestämde mig för att stanna hemma, för min äldsta dotters skull...så att hon kan ta hem en kompis...hon går nämligen aldrig till en kompis...utan de får komma till henne...

~~~

Har i natt gjort en tjälknöl som nu ligger i typ "marinad" eller en lag...den består av soya, salt, vitlök, vatten och grovmalen svartpeppar.

Det ska bli middag i morgon med potatisgratäng - dock inte för mig...

Det får bli en god grönsallad till !

Ovido - Quiz & Flashcards