Alla inlägg den 10 september 2009

Av pippilotta - 10 september 2009 18:24

i alla fall ett tag framöver...

jag har i dag sökt ner mig i tjänst...så nu ska jag jobba 75% i allafall i 6 veckor...

och det känns jätteskönt!

Min äldsta dotter har en autist diagnos och min son har svår språkstörning + ADD sedan har jag ju en liten tjej till som precis har börjat i tvåan...så jag behövs här hemma på eftermiddagarna!

Därför så känns det skönt att det har gått att lösa på min arbetsplats.

Det som nästan har varit svårast för mig är att tillåta mig själv att jobba mindre...jag är förskollärare och trivs väldigt bra med mitt jobb!!! Jag tycker egentligen inte att det är "roligt" att inte jobba full tid... jag vill vara delaktig och "med" barnen...

Men nu har även jag insett att mina egna barn faktiskt är mycket viktigare än mitt jobb och mina barn där..! Jag har förhoppningsvis många yrkesverksamma år framför mig Glad.

 

I dag har maken varit ledig, han har varit hemma och målat på huset!!!

Så på em fick jag lite egen tid..så då blev det lite spontanshopping...alltid kul!

Dockservis & ljus från IKEA och lite smått och gått från Body shop...

 

Maken och sonen är och tränar fotboll,min äldsta dotter ska jag försöka få in i duschen Skrikandes...ska se hur många protester det blir i kväll...min lilla tjej leker med en kompis med sin nya dockservis Glad.


Ovido - Quiz & Flashcards