Alla inlägg under juni 2009

Av pippilotta - 4 juni 2009 09:56

...ett besök på en underklädesbutik i veckan...

slutade med två nya BH:ar

i stl 80 F !

Efersom jag har gått ner relativt mycket...så sa jag att jag inte visste vilken stl jag skulle ha...så expediten erbjöd sig att mäta...

Jag trodde nog att cup stl skulle ha gått ner...till i alla fall D...

Men jag måste erkänna att de sitter mycket bra :) så jag tror att vi är många kvinnor som köper för små cupor...när vi väljer BH.


Så släng er i väggen alla "silicon babes" :)


Av pippilotta - 4 juni 2009 09:13

...ja nu är det nära :))

ATT JAG SKA BÖRJA ÄTA RIKTIG MAT !

Jag längtar verkligen!!!

I går var jag och handlade en veckoranson med soppor och passade då på att väga mig och nu har jag gått ner exakt 20 kg !

Så i helgen tänker jag gå över på "halvfart" som det kallas...då äter jag 2 soppor/dag och ett mål mat.

Det gäller att börja med små portioner...min magsäck måste ha blivit liten på dessa 12 veckor...

Det kommer att kännas jätteskönt framförallt inför barnen...har inte känts så bra ...då jag vill att de ska få sunda vanor...fast mina gamla vanor med godis, kakor och snacks i tid och otid har ju inte heller varit så sunda vanor...

~~~~~

Det är också nära tills "vår" kusin ska komma till världen - 2 dagar över tiden är det idag...

~~~~

Annars så blir det sena dagar på jobbet nu i slutet på veckan...då jag jobbar till halv 5 i dag och halv 6 i morgon - och farfar´s är i stugan så det blir sena dagar på fritids...


Nej nu ska ja ta ett varmt bad, jag fryser konstant med den här viktnedgången :)

Och sedan i väg till jobbet!

Av pippilotta - 2 juni 2009 18:15

I dag så har jag varit på en bussutflykt med vår barngrupp - totalt så åkte vi med 27 barn till en av stadens populära lekparker...

På med de gula reflexvästarna!! Så klart...det var bara det att två förskolor till var där på utflykt och alla deras barn hade förstås också sina gula västar på sig...

Så det blev att räkna, räkna och räkna....

Men allt gick bra och vi lämnade lekparken mycket nöjda med grilldoft i håret :)

Den senaste tiden har gått i ett huj... och nu börjar det att närma sig när jag ska börja äta...och det har tyvärr satt sig lite på humöret och motivationen...i helgen var vi bortbjudna till vänner på middag, allt så mycket gott ut...och jag drack vatten och soppa...

På söndag- morsdag så träffades vi alla hemma hos min mor och grillade med allt som hör till...skitjobbigt helt enkelt!!!

Så nu är det ca 1 vecka kvar för mig på helfart...sen kommer jag att gå över till halvfart = äta ett mål mat/dag !!!!

Nu är sonen på fotbollsträning, farfar skjutsar. Så nu tänker jag ta med flickorna på en liten tur...de får cykla och jag tänker gå/jogga!

Ovido - Quiz & Flashcards