Alla inlägg den 14 juni 2009

Av pippilotta - 14 juni 2009 15:05

behov - ja så borde det heta...

Men nu så heter det ju barn med särskilda behov.

Jag har suttit en lång stund nu och samlat i hop mina tankar kring min stora tjej och hennes speciella behov...

Jag ska på ett möte i veckan med "alla" som har med hennes flytt att göra till högstadiet...maken är ju på semester... så jag blir själv...

Känner ändå att jag har ett starkt stöd från psykolog och kurator från bup, jag tror att de kan hjälpa mig att på ett bra sätt beskriva min dotters extra behov.

Men det är inte lätt...

~~~~~~~~~~

Jag har tänkt mycket kring mina barn och deras olika speciella behov...och nu tänker jag så här:

Jag måste acceptera barnen som de är... ofta riktas stödinsatser från skol/förskola och landsting in på barnet och dess svårigheter...

När det är vi runt omkring barnet som kan förändras...vi kan ge barnen andra förutsättningar...stödet borde ges till oss föräldrar/lärare så att vi kan ge dessa barn de bästa förutsättningar att lyckas!

Av pippilotta - 14 juni 2009 12:03

...ja en helt ny liten människa träffade jag igår.

Det är helt fantastiskt vad man kan titta på en nyfödd liten baby...man kan inte se sig mätt...som att titta in i en levande eld...

Min lilla systerdotter och barnens första kusin...hon är i dag 5 dagar "gammal", tyvärr så kunde ju inte mina barn följa med och träffa sin kusin, då de är på sommarlov med pappa i Lappland.

Men jag skickade ett stolt mms på moster med den lilla i famnen :) till mina barn!

Av pippilotta - 14 juni 2009 10:30

...försöka att "få lite gjort"...

Utanför mitt fönster vräker regnet ner...

 när tänker sommaren komma...

Så det passar bra med en städ och fixardag. Vi har tre djur här hemma hos oss nu...katt, hamster och en liten fisk...

så i dag ska framförallt den lilla dvärghamstern få rent och fint i sin bur...och så ska jag börja och ta tag i barnens rum ...

Där råder kaos :)  = de har alldeles för mycket saker...

 så jag måste nog börja med att rensa ut saker - igen...

Sedan så hoppas jag att vi i sommar kan göra klar övervåningen - det ska målas tak vitt och mina yngsta barn ska få nya tapeter...min lilla tjej som har ljusgula tapeter med en nallebård på sa: - "Det är ju pinsamt!" ...och hon börjar ju tvåan till hösten...så det är väl dags med något coolare...

Min stora tjej behöver också få snickrat en ny garderob.

Nä nu har jag bloggat och surfat nog på ett tag...dags att hoppa i lite kläder och sätta fart!

Ovido - Quiz & Flashcards