Alla inlägg under december 2008

Av pippilotta - 23 december 2008 23:26

En riktig god och skön jul önskar jag er alla!

Här är det julefrid nu...;)

Klapparna är inslagna...

Huset är städat...

Bordet är dukat...

Maten är förberedd...

I morgon kommer släkten på julmiddag.

Mysigt!

Barnen gick och la sig med mycket förväntansfulla ögon.

Så nu ligger alla klapparna runt granen och tre strumpor hänger på den öppna spisen...

Får se hur länge de kan sova i morgon...

Av pippilotta - 22 december 2008 20:32

...så är läget under kontroll.

Sonen sover över hos farmor och farfar.

Flickorna och maken sitter och myser i soffan till "Wall-e"...


I dag så har vi varit in till stan och myst - vi har fikat på konditori och kollat in stadens julbelysning - mycket fint!


I morgon så ska jag hänga på låset...på några butiker...för att hitta de sista klapparna...

För nu är även jag julledig!!!!Ända till den 7:e januari - härligt!


På julafton samlas vi här hemma hos oss !

Vi blir 9 vuxna och mina 3 barn!

Av pippilotta - 22 december 2008 20:06

... Ja och det är inte så enkelt som det låter...

Prova själv!


1. Var är din mobiltelefon?

Väskan

2.Var är din andra hälft?

Soffan

3.Ditt hår?

Långt

4.Din mamma?

Vän

5.Din pappa?

Frånvarande

 6.Det bästa du vet?

Barnen

7.Din dröm i natt?

Jobbet

8.Din dröm/ditt mål?

Långresa

9.Rummet du är i?

Juligt

10.Din hobby?

Läsa

11.Din skräck

Sjukdommar

12.Var vill du vara om 6 år?

Hemma

13.Var var du i går kväll?

Hemma

14.Vad är du inte?

Smal

15.En sak du önskar dig?

Karaktär

16.Var du växte upp?

Mamma

17.Det sista du gjorde?

Julklappar

18.Dina kläder?

Svarta

19.Din TV?

Plasma

20.Ditt/dina husdjur?

Sover

21.Din dator?

Bra

22.Ditt humör?

Gott

23.Saknar någon?

Ja

24.Din bil?

Kall

25.Något du inte har på dig?

Långkalsonger

26.Favoritaffär?

Gudrun Sjödén

27.Din sommar?

Frankrike

28.Älskar någon?

Flera

29.Favoritfärg?

Svart

30.När skrattade du senast?

Idag

31.När grät du senast?

Torsdags


Av pippilotta - 19 december 2008 22:03

...börjat, ialla fall för barnen!!! 

Själv så jobbar jag på måndag till 13:00 och sedan så blir det en efterlängtad ledighet.

Min yngsta dotter fick vara hemma idag, hon fick feber i går kväll som har hållit i sig till i kväll... och den bästa medicinen mot det enligt min far är en tidig kväll...så det hoppas jag på...

För i morgon så kommer min pappa och hans fru till oss och hälsar på.


Besöket hos min gynekolog gick bra - hon tyckte att allt såg bra ut, eventuellt så var det för tidigt att ta ett nytt cellprov...men hon hör av sig med resultatet under ledigheten...

I torsdags var jag också och visade upp några födelsemärken på vår VC...trodde jag ja.. Det visade sig att min läkare... en ung AT -läkare tyckte att vi kunde ta dem på en gång...jag var helt oförberedd...han tog bort tre stycken - jätteskönt att de är borta nu...det var ett av mina nyårslöften från i fjol...att kolla upp dem...två av dem skickades iväg för kontroll...

Inte så roligt att klä av sig...med min övervikt...

men men det gick ju det också...


Det får kanske trots allt bli årets nyårslöfte...att ta itu med min hälsa och övervikt...

Av pippilotta - 17 december 2008 22:28

... 3 arbetsdagar kvar innan julledigheten :)

...och maken går redan i dag på sin lediget.

I dag så har jag då varit på en cellprovs tagning igen...och nu så håller jag alla mina tummar för att allt ska vara eller är OK !

I morgon kan jag stryka en punkt till på min to do lista - för i morgon har jag mitt sista utv.samtal !

Nu är det bara resten kvar.......

Av pippilotta - 16 december 2008 21:44

...dekorerar just nu vårt hem :)

 Barnen har i dag haft julpyssel hela dagen i skolan...så fina små saker, som nu längtar till en julgran...

Där är vi oense, maken och jag...jag tycker att vi ska betala för den...men maken tycker att det ör OK att "hålla rent vid kraftledningar..." Vi är dessutom ganska noga båda två med hur den ska se ut... men det brukar bli väldigt bra till slut.

I morgon ska jag till VC och kolla upp några födelsemärken som jag har tänkt på under en längre tid...

Jag ska också till min gynekolog för ett nytt cellprov - den biten med att jag har cellförändringar - har jag nästan helt förträngt - när det har varit så mycket annat - som har varit viktigt - med min äldsta dotter.

I morgon är det en vecka till jul ! Det känns både härligt och stressande...på lördag kommer min pappa med fru till oss för att fira en lilla julafton.

Av pippilotta - 15 december 2008 09:33

Så skönt !

 Maken har varit i dotterns klass nu på morgonen för att prata om och med hennes klasskamrater om vår dotters svårigheter.

Och det hade gått bra !



Av pippilotta - 14 december 2008 22:38

...är 3:dje advent...vart tar tiden vägen...

I dag har vi :

-Åkt m sonen till innebandy (9:00)

-13:00 Sonen på kalas

-Döttrarna har lekt i våra härliga snödrivor! Spelat Nintendo DS..

-Handlat julklappar

-Tvättat

-Gjort julkort

-Duschat & tvättat håret

-Plockat...

-Lagat mat


Nu längtar jag verkligen till julledigheten !

Då ska jag:

-Umgås med barnen !

-Läsa böcker

-Promenera

-Se bra filmer

-Träffa vänner

-Åka skidor & skridskor

Ovido - Quiz & Flashcards