Alla inlägg den 13 december 2008

Av pippilotta - 13 december 2008 23:24

...är slut för den här gången...

Egentligen är det väl ingenting som jag tycker är jättebra...men mina döttrar har följt med under hösten...

Vi har haft Alice som favorit...inte "bara" för att hon är adopterad utan för att vi har gillat henne från start!

Så när hon nu kom till finalen så hoppades vi förstås på henne.

När jag dessutom läste i tidningarna i  veckan att Kevin har deltagit i Maltas melodifestival 2 !!! gånger, ja då kändes det inte riktigt rättvist...

även om han förstås är väldigt duktig och har utstrålning...så tycker jag att det känns fel!

Ungeför som om t ex Sanna Nielsen, Sonja Aldén skulle delta i någon Idol tävling i något annat europeiskt land...

Av pippilotta - 13 december 2008 22:50


...hon som kommer med ljuset ... 

Lucia  följt mig i stora delar av mitt liv...

I åk6 och åk9 var jag skolans lucia - 1985 deltog jag i länets luciatåg ...

När jag väntade min dotter...så var det ju inte direkt planerat...

och hon föddes idag för 7 år sedan - på Lucia...

Så här har vi haft kalas i två dagar, i går var det barnkalas och i dag familjekalas...Det var en mycket nöjd liten tjej som kröp i säng för en stund sedan :)


Ovido - Quiz & Flashcards