Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Ta hand om ...

Av pippilotta - 8 november 2009 13:12

...era pappor!!!

 

Mina barns pappa ska firas lite senare idag...nu är sonen och maken på innebandymatch!!

Och i går var vi på fest...kors i taket Flört!!

Det var verkligen länge sedan och dessutom så har barnen sovit över hos farfar´s så det blev liiite sovmorgon oxå - lyxigt!!

 

Vår son har alltid varit en morgonpigg kille, när vi kom hem med honom så var han 1 år och 3 månader och vaknade varje morgon vid 05:00 - 05:30 tiden...påfrestande efter ett tag Skrikandes så vi turades om att kliva upp med honom...tills han blev så stor att han kunde vara uppe själv på morgonen...en stund...

Nu är sonen 10 år och 6 månader och han vaknar fortfarande tidigt, 05:30 - 06:00...och vi har nu bestämt sen en tid tillbaka att han inte får kliva upp före sex... vi inser att förutom att han är völdigt morgonpigg så lockar dator, tv och Nintendo och dyl....

När vi pratar med honom och säger att han kan kliva upp och gå på toaletten och sedan gå och lägga sig och somna om...så säger han att han hatar att sova....

För några dagar sedan vaknade jag strax före 05:00...hörde något och klev upp....

då lyste alla lampor, TV:n var på och sonen höll på att blanda saft och äta pepparkakor Förvånad...

och vi vet inte HUR länge han hade varit vaken då Glad...men då släckte vi och han fick gå och lägga sig och då somnade han faktiskt om!!!

 

Nej nu ska jag och flickorna åka och hejja på sonen!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pippilotta - 1 februari 2011 23:12

... JAAA !!! jag har fått en ny vana  på det nya året!! Jag har börjat T R Ä N A !!! Och jag är såå glaad för att jag nu vågar säga att det är en vana    Jag går/joggar på bandet eller så går jag på Afro - och det är såå roligt!!   natti na...

Av pippilotta - 1 februari 2011 13:02

...ja då kör jag igång en sväng med bloggandet    Jag är verkligen mitt i livet !!! Känns det som ... och livet rusar på i en mycket hög hastighet... Tror att jag behöver bloggandet för min egen reflektion ett tag framöver! Har varit hemma...

Av pippilotta - 20 januari 2010 12:52

... har jag soppat nu, och det går ju bra, men är såå tråkigt att inte få äta eller tugga något... Just nu så känner jag mig ganska nöjd med hur kläderna sitter och skulle jag hålla den här vikten så är det ju OK   .   Men det var ju så här jag...

Av pippilotta - 18 januari 2010 17:58

...är mensen tillbaka också ! Efter allt strul med spiral, p-piller ev. cellförändringar mm mm så har jag inte haft grejerna sedan någon gång i börja av nov tror jag... Gjorde tom en gravtest den 23 dec för att vara säker    Men i dag så funkar...

Av pippilotta - 18 januari 2010 17:52

...kilo på en vecka    !!! Så nu är jag nere på den vikten som jag har haft sedan i somras... men eftersom jag ju inte rikigt var nöjd då så ska jag hålla ut någon vecka till nu... Skulle jag kunna gå ner hälften =2kg nästa vecka så skulle det ...

Ovido - Quiz & Flashcards