Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av pippilotta - 14 augusti 2009 21:04

...blommor...

av maken när han kom hem i dag...

-Trodde att du skulle bli gladare än så här...

sa han...

Jo...blommorna var fina...men....


Av pippilotta - 14 augusti 2009 16:36

...av många anledningar...

på mig själv ...för att jag är föör snäll...eller dum...

Jag hamnar alltid i den situationen som jag är i dag... :((

Jag har en tidig dag...så jag skulle kunna ta en promenad, åka och handla mm. mm.

MEN då är huset fullt av barn...mina och kompisar... de äldsta skulle jag väl kunna lämna en stund...men sjuåringen och hennes kompis vill jag inte lämna ensam hemma än...

Så...jag tycker att det är OK att de är här och leker...men...att de alltid ska vara så länge...samt att föräldrarna ringer och säger att de "bara" ska uträtta något ärende... alldeles nyss  ringde kompisens mamma och sa att de skulle ut i blåbärsskogen en stund om det var OK??? Ja vad säger jag...

Så här sitter jag...irreterad för att jag inte har kunnat ta en promenad och med ett tomt kylskåp!!

Tur att det vankas sushi!!!


Men jag är också arg på maken...Han skulle åka in tidigare i dag så att han skulle kunna komma hem lite tidigare...jo visst...har jag hört den förut...

suck!!!

Det konstiga är att jag aldrig lär mig...jag tror verkligen att i kväll så kommer han hem i tid...men blir lika besviken varje gång...

Och så intalar jag mig att det är bättre att inte räkna med honom alls... för då vet jag att allt hänger på mig - som det ändå gör...och så slipper jag bli besviken...

Men nästa gång så har jag glömt det igen...hur dum är jag...


Nu har jag lagat lunch och diskat, hängt, vikt och sorterat tvätt...bäddat barnens sängar, vattnat blommor, hängt ut mattorna...

och borde ta fram dammsugaren...och skura golven...


Missförstå mig rätt - jag är jätteglad för att barnen har kompisar här hemma...men jag blir ju såå himla bunden...

Och i grunden så beror nog mycket på att min stora tjej (som är autistisk)inte kan/vill vara själv...så jag har alltid varit hemma här...


Men det gör mig ändå frustrerad!!!!



Av pippilotta - 14 augusti 2009 14:12

...ja nu är det ett tag sedan jag skrev igen...

Den sista tiden så har inte tiden funnits...och jag har också helt enkelt glömt att skriva...men jag ska/vill bättra mig!

Känner att den här bloggen får mig att varva ner...formulera mina tankar...eller bara sortera lite i tankarna...

Nu skriver jag alltså när jag vill och har lust :)

Som nu!!


I går hade jag äntligen lite egen tid...

så jag och en väninna träffades och åt lite gott, surrade och sedan gick vi på bio och såg "Män som hatar kvinnor"...och så avslutade vi hemma hos henne med lite kaffe i hennes nya vinterträdgård - så härligt!


Annars så har mycket kretsat kring jobbet nu...

jag har som en klump i magen...det är så oklart med hur vi ska jobba...och mycket beror på mina önskemål...om att inte jobba så sent...

Mina arbetskamrater förstår mig och gör det bästa de kan....men än är inget klart med hur det riktigt ska lösa sig...APT på måndag så då ska det väl bli helt klart...HOPPAS jag!


På motionsfrontet har inget av värde hänt... :((

Jag bara måste komma igång nu!!! Måste hitta rutiner och tillfällen som passar mig - och inga undanflykter!!!


Måste nog säga att jag har haft "tur" i sommar...när det gäller vikten...för om jag ska vara helt ärlig så har jag ätit nästan allt som jag har velat i sommar, inklusive godis och snacks...och trots det så har jag "bara" gått upp ca 2kg på 2månader...

Men det är ju nu det gäller...så de närmaste dagarna måste jag bestämma om jag ska gå ner i vikt eller fokusera på att hålla den vikt som jag har nu... Ja det är frågan ;)


Ikväll så har jag beställt sushi av maken när han kommer hem från jobbet, längtar!!

Ovido - Quiz & Flashcards