Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av pippilotta - 3 augusti 2009 12:40

...till att jag har tappat såå mycket hår...

Fick jag nu efter ett telefonsamtal till Xtravaganza...

Efter en så snabb viktnedgång som min... -20kg på ca 12 veckor...så reagerar kroppen med stress och det kan ge sig i uttryck på olika vis...

en del får ont i magen, utslag eller tappar hår... :(


Så det enda hon kunde säga var att håret kommer att komma tillbaka...kroppen måste anpassa sig...

omega-3 och mental träning skulle också vara bra!

Av pippilotta - 3 augusti 2009 11:52

...har alltid varit mitt hår!!

Men denna sommar så har jag tappat såå mycket hår...först har jag tänkt att det inte är såå mycket utan det känns som det är såå mycket hår jag tappar eftersom det är ljust och långt - och alltså syns mer...


Men de senaste dagarna så både känns det när jag tar i håret att det har blivit tunnare samt att det nu syns tycker jag.. :(((

Vet inte vad jag ska göra... det borde bero på min viktnedgång med Xtravaganza... så jag borde nog ring dem och få några råd från dom...

Såå trååkigt...jag har alltid tagit min hårkvalité som en självklarhet...

nu förstår jag de som har tunnt hår...

Av pippilotta - 3 augusti 2009 09:18

nackspärr :((

Fy vad det är ont och jobbigt...vet inte vad jag har gjort ?? Har ju suttit i blåsten och hejjat på sonen i två dagar... eller så är det åldern :)

Ska ta två alvedon nu så får vi väl se hur det blir...

Maken är på jobbet och sonen hos mormor, så nu ska flickorna och jag äta frukost...är lite lugnare här hemma när sonen är borta...men TOMT också. Det är nog genetiskt när det gäller pojkar, de låter och rörs mer...

~~~~~~

Sen så verkar det som om solen har återvänt!!! Ser ut att bli en fin vecka!!

Min sista semestervecka!!

Men i dag så måste jag fixa presenter till min tjej som blir 12 på onsdag!!

Ovido - Quiz & Flashcards