Alla inlägg den 1 februari 2011

Av pippilotta - 1 februari 2011 23:12

... JAAA !!! jag har fått en ny vana  på det nya året!!

Jag har börjat T R Ä N A !!!

Och jag är såå glaad för att jag nu vågar säga att det är en vana   

Jag går/joggar på bandet eller så går jag på Afro - och det är såå roligt!!


natti natti !!




Av pippilotta - 1 februari 2011 13:02

...ja då kör jag igång en sväng med bloggandet   


Jag är verkligen mitt i livet !!!

Känns det som ... och livet rusar på i en mycket hög hastighet...

Tror att jag behöver bloggandet för min egen reflektion ett tag framöver!

Har varit hemma i två dagar med förkylning, men i morgon så blir det back @ work igen!!

Just nu är det mycket som ska ordnas med skolor för mina två äldsta   Jag/vi har ett par möten inbokade den närmsta tiden...får se vart det slutar...

Vi har blivit rekomenderade att söka särskilld skolform till både vår son och dotter...

Sonen slutar åk 5 till sommaren och sedan så blir det åk 6 på högstadiet... och han behöver ganska mycket extra stöd pga sin svåra språkstörning så det känns inte som något bra alternativ att gå på en stor högstadieskola....men men vi får se...

Vår dotter som är autistisk går nu på högstadieskolan och mot alla odds så går det bra för henne och hon TRIVS ... vilket är viktigast!!! Men vi har också blivit rekomenderade att söka annan skolform även för henne....eftersom nästa år i skolan (åk8) kan vara väldigt jobbig då kraven ökar samt allt som händer i puberteten....så det är mycket att ta ställning till och fundera på...


Nä nu ska jag dricka lite kaffe och stöka undan innnan minstingen   kommer hem från skolan !!


Hon ska skriva en bokrecension som ska lämnas in i veckan!!

  

Känns skönt att få lite egen tid med henne ibland ...

det blir alldeles fööör sällan... då storsyskonen behöver mycket stöttning så får lillan "klara sig" lite mer själv samt att vi ställer högre krav på henne!!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards