Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Tältläger ...

Av pippilotta - 12 december 2009 09:28

... i mitt sovrum   med barnen nu när maken har flytt landet...

Flickorna i sängen och sonen på en madrass på golvet, så mysigt!!

Men jag trodde nog att sonen skulle sova lite längre/bättre när han fick sova med oss...men icke...

Vet faktiskt inte hur vi ska komma till rätta med hans morgontidiga

vanor   

både för vår skull men också för hans egen - han skulle orka med dagen och sig själv mycket bättre om han var lite med utsövd!

 

Ända sedan vi fick honom ( då var han 15 mån) har han vaknat supertidigt...från börja runt 5 ...och nu de senaste åren (han är 10 år nu) mellan 5-6 och vi har sagt att han inte FÅR kliva upp före 6!! Han får inte spela ps2 ,Nintendo, dator och TV före heller...

Men inget har hjälpt!

Eftersom han är lite mörkrädd/otrygg upp där han har sitt sovrum (tillsammans med sina systrar) så tänkte jag att han skulle bli lugnare och sova bättre när vi sover tillsammans - men not!!!

Lägga sig tidigare eller senare har heller ingen betydelse han är som en klocka...

 

I dag blir det lite födelsedagsförberedelser inför lillucian min som bli 8 år i morgon!!!

Sonen ska åka med farfar´s och klippa sig!!

 

Får se om vi gör knäck idag..?

 

Städa lite ....

och middag hos farfar´s i kväll   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av pippilotta - 1 februari 2011 23:12

... JAAA !!! jag har fått en ny vana  på det nya året!! Jag har börjat T R Ä N A !!! Och jag är såå glaad för att jag nu vågar säga att det är en vana    Jag går/joggar på bandet eller så går jag på Afro - och det är såå roligt!!   natti na...

Av pippilotta - 1 februari 2011 13:02

...ja då kör jag igång en sväng med bloggandet    Jag är verkligen mitt i livet !!! Känns det som ... och livet rusar på i en mycket hög hastighet... Tror att jag behöver bloggandet för min egen reflektion ett tag framöver! Har varit hemma...

Av pippilotta - 20 januari 2010 12:52

... har jag soppat nu, och det går ju bra, men är såå tråkigt att inte få äta eller tugga något... Just nu så känner jag mig ganska nöjd med hur kläderna sitter och skulle jag hålla den här vikten så är det ju OK   .   Men det var ju så här jag...

Av pippilotta - 18 januari 2010 17:58

...är mensen tillbaka också ! Efter allt strul med spiral, p-piller ev. cellförändringar mm mm så har jag inte haft grejerna sedan någon gång i börja av nov tror jag... Gjorde tom en gravtest den 23 dec för att vara säker    Men i dag så funkar...

Av pippilotta - 18 januari 2010 17:52

...kilo på en vecka    !!! Så nu är jag nere på den vikten som jag har haft sedan i somras... men eftersom jag ju inte rikigt var nöjd då så ska jag hålla ut någon vecka till nu... Skulle jag kunna gå ner hälften =2kg nästa vecka så skulle det ...

Ovido - Quiz & Flashcards